W pakiecie mobilności dodano nowe grupy przewozów, które są wyłączone z obowiązku przestrzegania norm rozporządzenia nr 561/2006. Podczas tych przewozów nie trzeba używać tachografu ani zachowywać limitów czasu jazdy. Jakie wyłączenia ustalono?
Prowadzimy przewozy na potrzeby własne. Handlujemy paliwem, ale będziemy mieli potrzebę przewozu paliwa naszym ciągnikiem i naczepą podkontenerową wraz z kontenerem, które nie są naszą własnością. Czy w tym przypadku dalej będzie to transport na potrzeby własne? W kontenerze będzie nasze paliwo, które będzie sprzedane właścicielowi kontenera.
Posiadamy różne samochody, które wykorzystujemy do przewozów na potrzeby własne: zarówno ciężarowe o dmc powyżej 3,5 t., jak i o dmc poniżej 3,5 t oraz samochody osobowe. Czy możemy wypożyczać te samochody np. pracownikom lub też osobom z zewnątrz na zasadzie wynajmu lub zwrotu za koszt paliwa? Jak zakwalifikować wypożyczenie, gdy będzie dotyczyło samochodu z kierowcą? Czy oznacza to już, że będziemy świadczyć usługi transportowe?
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą wykonując różne usługi. Planuję do mojej działalności dodać sprowadzanie pojazdów mechanicznych z zachodniej części Europy i odsprzedaż ich na rynku polskim. Wszystkie pojazdy kupowane będą na moją firmę, a po drobnych naprawach i udoskonaleniach sprzedawane. Do tego celu oczywiście potrzebuję lawety o dmc powyżej 3,5 t. Lawetę mam zamiar wypożyczać, potrzebne do jej prowadzenia prawo jazdy mam i planuję być kierowcą. Na jakiej podstawie można wykonywać taki przewóz? Czy mogę je wykonywać jako transport na potrzeby własne? Gdzie i z jakimi dokumentami powinienem się udać?
Firma planuje zakup autolawety o dmc do 12 ton. Co powinniśmy zrobić aby dojechać nią do naszej siedziby. Czy to jest transport na potrzeby własne? Dodam, że będziemy przewozić na niej samochód osobowy którym po nią pojedziemy (nasza własność). Jakie dokumenty są nam niezbędne aby bezproblemowo dojechać 300 km od miejsca zakupu do siedziby firmy?
Gospodarstwa rolne często przewożą swoje produkty na odległości większe niż 100 kilometrów. Tym samym nie mogą korzystać ze zwolnienia z obowiązku stosowania tachografów przez kierowców. Sprawdź jak w tej sytuacji należy interpretować przepisy.
Czy dowóz wyprodukowanego towaru na naczepie, która nie należy do firmy, będzie zakwalifikowany jako „na potrzeby własne”?
Istota przewozów na potrzeby własne polega na tym, że: przedsiębiorca otrzymuje stosunkowo prostą procedurę otrzymania zaświadczenia na wykonywanie przewozów - przy bardzo sformalizowanych warunkach ich wykonywania. Oto cały paradoks przewozów na potrzeby własne (NPW).
Każda firma zajmująca się produkcją towarów musi korzystać z transportu swoich produktów do klientów lub sklepów. W tym celu może albo skorzystać z usług firm zewnętrznych, albo też prowadzić transport samodzielnie. W tym drugim przypadku obowiązana jest uzyskać zaświadczenie na przewozy drogowe na przewozy własne. W jaki sposób bezpiecznie i zgodnie z przepisami przewozić własne towary, jakie trzeba spełnić wymagania – tym wszystkim możesz dowiedzieć się na szkoleniu „Przewóz na potrzeby własne – zmiany 2018/2019 r.”
Firma planuje samodzielnie przewozić swoje wyroby do Niemiec. Czy kierowca w tym wypadku będzie podlegał pod wytyczne ustawy MiLoG? Czy przewóz należy zgłosić do urzędu celnego za pomocą platformy?
Przewóz na potrzeby własne jest – według przepisów - najprostszym typem zaświadczenia, jakie może uzyskać przedsiębiorca. Jednak ich wykonywanie, obwarowane jest już restrykcyjnymi przepisami. Dokładając do tego fakt, że każde przedsiębiorstwo wykonujące takie przewozy, prowadzi zupełnie inną działalność, np. mleczarnia, betoniarnia, wyrób metali, okien itd., - wynika z tego, że wykonywanie przewozów NPW w danej firmie musi być niejako „uszyte na miarę”. Dlatego też w imieniu Akademii WIP, zapraszamy na kameralne szkolenia, gdzie każdy uczestnik, będzie mógł bezpośrednio ustalić z inspektorem ITD., jak prawidłowo wykonywać przewozy NPW w swojej firmie.
Przepisy unijne nie przewidują żadnego dokumentu licencyjnego dla przedsiębiorców wykonujących międzynarodowe przewozy na potrzebny własne. Jednak w polskich przepisach wymagane jest zaświadczenie na międzynarodowe przewozy na potrzeby własne. Jakie warunki należy spełnić, aby je otrzymać? Sprawdź.
Nowelizacja ustawy transportowej wprowadziła nowe wymagania dla firm wykonujących przewozy na potrzeby własne. Zapraszamy na szkolenie: Przewóz na potrzeby własne – zmiany 2018/2019 r., które odbędzie się 30.04.2019 r. w Warszawie.
Nowelizacja ustawy transportowej wprowadziła sporo nowych wymagań dla firm wykonujących przewozy na potrzeby własne. Sporo wątpliwości wynika również z nowego ograniczenia dotyczącego pracy w porze nocnej. Nowości dotyczą nie tylko typowych firm transportowych, ale przede wszystkim wykonujących właśnie przewozy na potrzeby własne.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »