Kierowca jeśli nie może odpoczywać wymagane 9 godzin, musi zadbać o to, żeby odpoczynek trwał nie krócej niż 7 godzin. Nie wolno skracać odpoczynku, ponieważ za to grożą kary!
Czy wymiar czasu pracy kierowcy zatrudnionego na umowę o pracę na pół etatu, pracującego na terenie Francji będzie liczony jako 35/2 czy 40/2. Jakie zagrożenia ekonomiczne lub administracyjne mogą się pojawić w przypadku umowy na pół etatu? Jak Francuzi traktują takie umowy?
Kierowca ma prawo skorzystać z możliwości wydłużenia czasu jazdy do 10 godzin w nocy z niedzieli na poniedziałek. Do którego tygodnia należy w takim wypadku zaliczyć to wydłużenie?
82% właścicieli firm transportowych przebadanych w trakcie konsultacji społecznych przez Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych wraz z Ogólnopolskim Centrum Rozliczania Kierowców, stwierdziło, że projekt Ministerstwa Infrastruktury dotyczący nowelizacji ustawy o czasie pracy kierowców zawodowych zaprezentowany w Komisji Trójstronnej jest nie do zaakceptowania.
Często kierowcy, żeby wyznaczyć moment rozpoczęcia następnego odpoczynku tygodniowego, liczą dni swojej pracy, trwające od jednego odpoczynku dziennego do następnego odpoczynku dziennego, a nie doby. Robią więc odpoczynek po sześciu okresach jazdy dziennej. To błąd.
WSA w Rzeszowie uchylił karę pieniężną nałożoną przez GITD na firmę R.S. Zaoszczędziła ona w ten sposób 9.300 zł kar oraz 704 zł kosztów postępowania. Jakich nieprawidłowości dopatrzył się sąd w decyzji GITD? Otóż Inspekcja podczas kontroli w firmie ograniczyła się wyłącznie do wskazania dat, w których nastąpiło pobranie danych. I na tej podstawie naliczyła kary. Natomiast bez analizy: ewidencji czasu pracy, aktywności kierowców - nie ma podstawy do stwierdzenia, że doszło do naruszenia wymogu wczytywania danych. GITD nie udowodnił więc przekroczenia terminów na odczytanie danych z karty kierowcy.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »