Najprostszym rozwiązaniem byłaby rejestracja całej aktywności na karcie kierowcy za pomocą tachografu. W takim przypadku jazda pojazdem o dmc do 3,5 t. powinna być rejestrowana w trybie OUT na tachografie i traktowana jest jako tzw. „inna praca”. Jednak, jak wskazano w pytaniu – bus nie jest wyposażony w tachograf…
W związku z tym są dwa wyjścia:
Przeczytaj także:
Jedną z przesłanek wyłączających odpowiedzialność firmy za naruszenia kierowcy stanowi art. 92b ustawy o transporcie drogowym, który daje pewną wytyczną w zakresie możliwości odstąpienia od nałożenia kary pieniężnej na firmę.
Jakie dokumenty należy przedstawić na obronę?
Trudno jest jednoznacznie wskazać katalog dokumentów jakich oczekuje organ rozstrzygający i jakie będą uwzględnione na naszą korzyść. Natomiast muszą to być nie tylko suche wyjaśnienia, ale też poparte dowodami twierdzenia strony postępowania – firmy.
Przepis wskazuje, że to my musimy wykazać właściwą organizację i dyscyplinę pracy oraz dokumenty potwierdzające prawidłowe zasady wynagradzania. Każda taka sprawa jest traktowana indywidualnie i w zależności od rodzaju oraz charakteru naruszeń - dokumenty przedstawione kontrolerom będą miały inną postać.
Poniżej przedstawię przykładowy katalog dokumentów o charakterze uniwersalnym - z uwagi na odmienność każdej sprawy.
Przeczytaj także:
Program 4Trans sugeruje naruszenie – jakiego przepisu?
Zarządzający odpowiada za naruszenia przepisów, nawet na urlopie
Wypełnienie oświadczenia o poważnych naruszeniach dla organu kontrolnego
Zgodnie z przepisami, istnieją sytuacje, gdy nie trzeba rejestrować czasu pracy za pomocą tachografu. Można go nie instalować lub, jeśli jest zainstalowany, nie wkładać do niego karty albo wykresówki. Jakie to okoliczności? Jakie zmiany wprowadził pakiet mobilności w zakresie zwolnień z tachografu?
Z artykułu dowiesz się:
Przeczytaj także:
Czy pojazdy służące do remontowania dróg (termosy) są zwolnione z tachografów?
Przewozy zwolnione z tachografu w pakiecie mobilności