KE opracowała projekt wytycznych dotyczących obowiązkowego powrotu ciężarówek do kraju siedziby przewoźnika. Na ich podstawie wyjaśniamy: jak obliczyć czas (8 tyg.) obowiązkowego powrotu, ile czasu pojazd musi zostać w bazie, kiedy pojazd musi wrócić, jeśli termin wypada w weekend?
Europejska Dyrekcja Generalna ds. Mobilności i Transportu (DG MOVE) opracowała wytyczne prawidłowego stosowania przepisów Pakietu Mobilności dotyczących obowiązkowego powrotu ciężarówki do kraju siedziby.
Oficjalna wersja tych wytycznych ma zostać opublikowana do końca czerwca. Włoskiej organizacji przewoźników ASSOTIR udało się dotrzeć do projektu tego dokumentu. Przedstawiamy zapisy tego projektu
Przeczytaj także:
Pakiet mobilności: powrót auta co 8 tygodni
Jak udokumentować powrót kierowcy do bazy co 4 tygodnie?
KE: powrót co 8 tyg. i ograniczenia w kabotażu zwiększą emisję CO2.
Z artykułu dowiesz się:
Jak obliczyć termin powrotu ciężarówki?
Co zrobić gdy termin ten wypada w weekend?
Już od 21 maja 2022 r. firma posiadająca pojazdy dostawcze o dmc powyżej 2,5 tony (wartość liczona łącznie z przyczepką) będzie musiała posiadać licencję transportową. Jednak dotyczyć to będzie tylko transportu międzynarodowego. Firmy będą też musiały wyznaczyć zarządzającego transportem. Jaka będzie odpowiedzialność zarządzającego – czy za naruszenia przepisów autem do 3,5 t będzie mógł utracić dobrą reputację? Jakie ograniczenia w zarządzaniu flotą przewidziano dla zarządzającego?
Jednym z głównych celów pakietu mobilności było obniżenie dolnego progu dmc, po przekroczeniu którego, należy spełniać dodatkowe wymagania transportowe. Już od 21 maja 2022 r. firma posiadająca dostawczaki o dmc powyżej 2,5 tony (wartość liczona łącznie z przyczepką w przypadku zespołu pojazdów) będzie musiała posiadać licencję transportową.
Zmiana dotyczył szerokiego kręgu firm transportowych, nawet posiadających wyłącznie transport lekki, czyli tylko pojazdów o dmc od 2,5 t do 3,5 t.
Przeczytaj także:
Z artykułu dowiesz się:
Jakie nowe obowiązki mają firmy transportowe wykorzystujące pojazdy 2,5-3,5 dmc?
Jaka będzie odpowiedzialność zarządzającego za transport do 3,5 t?