Brytyjski rząd przygotował wytyczne dla przewoźników o zasadach przewozu towarów po brexicie. Przedstawiamy zasady jakie będą obowiązywało dla przewozu towarów z Wielkiej Brytanii do krajów Unii Europejskiej. Przepisy te wchodzą w życie 1 stycznia 2021 r.
Brytyjski rząd przygotował wytyczne dla przewoźników, jakie od 1 stycznia 2021 r. będą obowiązywały przy przewozach do i z Wielkiej Brytanii. Przedstawiamy informacje dotyczące obowiązków transgranicznych dla przedsiębiorców, firm i kierowców.
Brytyjski rząd przygotował wytyczne dla przewoźników, jak wyglądały będą kontakty handlowe po brexicie. Wytyczne dotyczą przewozu towarów pomiędzy Wielką Brytanią i Unią Europejską od 1 stycznia 2021 r. Przedstawiamy informacje dotyczące przewoźników i zarządzających transportem.
W styczniu ruszy druga Tarcza Finansowa PFR. Skorzystają z niej firmy zajmujące się m.in.: t ransportem pasażerskim oraz branżą turystyczną. W arunki, jakie trzeba spełnić, aby otrzymać wsparcie z Tarczy Finansowej PFR 2.0 różnią się w zależności m.in. od wielkości firmy oraz poziomu spadku przychodów. Na jakie wsparcie będą mogły liczyć firmy i jakie warunki trzeba będzie spełnić?
W Niemczech, Francji oraz Austrii pojawia się coraz więcej kontroli związanych z respektowaniem dyrektywy o płacy minimalnej i delegowaniu pracowników w transporcie. Zaczęto również nakładać kary finansowe dla przewoźników. Drogowy sektor TSL nie przewidywał jednak w tym temacie zmian do lutego 2022 roku, czyli do momentu wejścia w życie zapisów wynikających z pakietu mobilności. Początkowe łagodne podejście inspektorów zaczyna się zmieniać. Inspektorzy nakładają kary rzędu 1000 euro za każdy brakujący dokument podczas kontroli. Co zrobić by uniknąć mandatów? Jakie dokumenty musimy przygotować?
Upłynęły dwa miesiące obowiązywania pakietu mobilności. Wśród przedstawicieli branży transportowej pojawia się coraz więcej wątpliwości związanych z interpretowaniem nowej dyrektywy. Sama Komisja Europejska wskazała kilka zastrzeżeń w konstrukcji nowych zapisów. Ta sytuacja dotyczy ponad 35 tys. międzynarodowych przewoźników drogowych z naszego kraju. Jakie wątpliwości będą rozpatrywane przez Komisję Europejską? Sprawdź.
Wielka Brytania planuje kilka rodzajów działań, które po brexicie mają ograniczyć korki na granicy. Zatory powstaną w związki z nowymi formalnościami, jakie będą musiały przejść odprawiane ciężarówki. Spodziewane korki na granicy mogą osiągnąć długość 7 tysięcy aut. Jak rząd Wielkiej Brytanii zamierza rozładować te zatory? Poprzez m.in.: odprawy zdalne i uruchomienie dodatkowych 10 punktów do odpraw wewnątrz kraju. Sprawdź szczegóły.
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Aktualności i porady ekspertów
Wzory dokumentów
E-biblioteka z raportami
Telefoniczne Pogotowie Transportowe
Bez terminów dyżurów – zadzwoń 24/7 i nagraj swoje pytanie do ekspertów. Odpowiedź odeślemy na Twój adres e-mail
Zadzwoń »Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Aktualności i porady ekspertów
Wzory dokumentów
E-biblioteka z raportami