Filtruj treść
Filtruj

Obowiązki związane z wykonywaniem międzynarodowego transportu na potrzeby własne

Michał  Dynerowicz

Autor: Michał Dynerowicz

Dodano: 3 kwietnia 2024
Obowiązki związane z wykonywaniem międzynarodowego transportu na potrzeby własne
Pytanie:  Firma będzie wykonywała transporty na potrzeby własne, samochodem ciężarowym o dmc do 12 ton pomiędzy Polską, a Austrią (przejazd przez Czechy - tranzyt, odbiór obiektu w Austrii i powrót). Jakie są obowiązki przewoźnika przy realizacji takiego transportu? Czy w związku z tym, że będzie to transport bilateralny, nie trzeba zgłaszać delegowania kierowców do IMI? Czy kierowcy – wykonujący transport międzynarodowy - nie będą też podlegać pod przepisy o podróży służbowej? Jakie dokumenty kierowcy powinni posiadać w kabinie w trakcie transportu (czy wymagane są przetłumaczone umowy o pracę, czy zaświadczenie A1)? Ponadto czy istnieją dodatkowe obowiązki, które należy wypełnić?

W celu określenia, czy mamy do czynienia z delegowaniem czy też nie, należy ustalić jaki charakter ma usługa, której towarzyszy przewóz na potrzeby własne. W tym przypadku nie ma odbiorcy usługi w przyjmującym państwie członkowskim, bowiem to firma jest odbiorcą usługi (towaru) oferowanej przez podmiot mający siedzibę w przyjmującym państwie członkowskim. Oznacza to, że kierowca wykonujący przewóz drogowy, nie jest pracownikiem delegowanym na terytorium Austrii czy Czech. Jako że nie ma odbiorcy usługi, nie może zatem być mowy o delegowaniu.

Korzyści 
  • Czy kierowca jeżdżący na potrzeby własne podlega przepisom o delegowaniu kierowców?
  • Czy kierowca w transporcie międzynarodowym jest w podróży służbowej?
  • Czy odstępstwo od delegowania w zakresie transportu bilateralnego dotyczy przewozów NPW?
  • Jakie dokumenty powinien mieć kierowca w trakcie transportu NPW?
  • Jak uzyskać zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne w krajowym transporcie drogowym osób lub rzeczy?

Przeczytaj także:

Pozostało jeszcze 82% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Zyskaj dostęp do wszystkich płatnych treści na portalu

  • Aktualności o zmianach przepisów transportowych zawsze będziesz na bieżąco
  • Interpretacji przepisów zawsze z komentarzem, z którego wszystko jasno wynika
  • Konsultacji z ekspertami pytasz i otrzymujesz odpowiedzi
  • Dobrych praktyk transportowych rekomendowanych przez kancelarie sposobów postępowania, które warto naśladować
  • Telefonicznego dyżuru eksperta osobiście zadaj pytanie a natychmiast otrzymasz rozwiązanie
  • Edytowalnych wzorów dokumentów każdy przygotujesz w kilka minut
  • E-biblioteki z najnowszymi e-raportami branżowymi do pobrania

Logowanie

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Michał  Dynerowicz

Autor: Michał Dynerowicz

ekspert z zakresu prawa związanego z transportem drogowym, prelegent szkoleń dla kadry zarządzającej przedsiębiorstw transportowych, absolwent studiów podyplomowych z zakresu prawa gospodarczego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (praca dyplomowa na temat statusu prawnego kierowcy w międzynarodowym transporcie drogowym), a wcześniej Prawa na Wydziale Prawa i Administracji Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Własna praktyka doradcza - Prawnik w transporcie
 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x