Kierowcy zawodowemu nie wolno wykonywać podjazdów pod rampę na terenie firmy „na oucie”. Może to robić wyłącznie inna osoba, która nie ma karty do tachografu. Dlaczego?
Z artykułu dowiesz się:
Czy pojazdy przewożące odpady tzw niekomunalne - są zwolnione z tachografu?
Jak używać tachcografu przy przewozach mieszanych - zwolnionych i z obowiązkiem stosowania tachografu)?
W związku z konfliktem zbrojnym wielu kierowców z Ukrainy chce podjąć pracę na terenie Polski lub innego kraju UE. Kierowcy, którzy mieli wcześniej wydane i ważne karty zachowują swoje uprawnienia. Niestety nie wszyscy kandydaci posiadają kartę do tachografu – w tej sytuacji rozwiązaniem jest wyrobienie tymczasowej karty kierowcy w Polsce. Ponadto, co mają zrobić kierowcy, którzy zgubili lub uszkodzili kartę kierowcy? Sprawdź.
Zasady odbierania odpoczynków kierowcy zostały określone w przepisach rozporządzenia 561/2006 (WE) oraz w ustawie o czasie pracy kierowców.
Odpoczynek kierowcy musi stanowić nieprzerwany okres podczas którego kierowca powinien swobodnie dysponować swoim czasem. Swobodne dysponowanie czasem oznacza, że kierowca nie może jechać pojazdem, ani też wykonywać żadnych innych prac.
Z odpoczynkiem kierowcy związana jest kolejna kwestia dotycząca zapisu aktywności kierowcy na jego karcie. Zasady obsługi tachografu, używania kart kierowców oraz zapisu aktywności wynikają głównie z przepisów rozporządzania 165/2014 (UE).
Zgodnie z aktualnymi przepisami zasadą jest rejestracja całej aktywności kierowcy na jego karcie lub wykresówce, a zapis powinien być dokonywany automatycznie przez tachograf lub w drodze tzw. wpisów manualnych (ręcznych).
Jak sprawdzić czy błędu nie powoduje program do analizy czasu pracy?
Jak krok po kroku zmienić ustawienia w aplikacji, żeby nie wykazywała „innej pracy”?
Włoskie przepisy krajowe zezwalają na nakładanie mandatów za nadmierną prędkość w oparciu o dane z tachografów. Jest to dodatkowo ułatwione, ponieważ na włoskich autostradach obowiązuje ograniczenie prędkości dla ciężarówek do 80 km/h. Włoskie służby twierdzą, że nakładanie kar jest możliwe w dwóch sytuacjach. Jakich?
Jakie są dwie przesłanki umożliwiające ukaranie za „prędkość z tachografu”?
Gdy zdarzy się awaria tachografu, na jego naprawę mamy 7 dni. Jednak od kiedy należy liczyć ten termin? Czy inspektor może rozpoznać, że naprawdę awaria zdarzyła się wcześniej i nie została usunięta na czas?
Pakiet mobilności przewiduje wprowadzenie obowiązku używania tachografów w pojazdach o dmc powyżej 2,5 tony. Będzie on dotyczył tylko tych kierowców, którzy wykonują międzynarodowe przewozy drogowe rzeczy albo kabotaż.
W ramach działalności gospodarczej firma wykonuje czynności pośrednictwa w obrocie między dającym zlecenie, a kupującym. Sprzedawane rzeczy nie stanowią własności firmy (to bardzo ważne zastrzeżenie, przekładające się bezpośrednio sytuację jako przewoźnika rzeczy sprzedanych), ale są wyłączną własnością dającego zlecenie, a firma jest uprawniona do składania oświadczeń woli w imieniu dającego zlecenie.
Pakiet mobilności wprowadził obowiązek rejestrowania wszystkich aktywności kierowcy za pomocą tachografu. W praktyce więc tam gdzie kiedyś wystawiało się urlopówkę, trzeba dokonać wpisu manualnego. Jak w praktyce dokonywać takich wpisów?
Z artykułu dowiesz się, które aktywności należy wprowadzać manualnie do tachografu oraz w jakich sytuacjach możliwe jest wystawienie tzw. urlopówki.
Czy kierowca lub właściciel pojazdu może jechać do zakładu naprawczego lub serwisu znajdującego się w odległości około 80 kilometrów, bez wkładania karty kierowcy do tachografu? Uwaga: ITD może tu stosować dwa podejścia!
Czy kierowca może jechać bez włożonej do tachografu karty kierowcy w przypadku braku legalizacji tachografu? Chodzi o sytuację gdy, np. odbiera dopiero co zakupiony pojazd i musi go sprowadzić do siedziby firmy.
Kierowca musi codziennie przy rozpoczynaniu i kończeniu pracy wpisywać do tachografu symbol kraju, w którym się znajduje. Bywa jednak, że koniec pracy nie przypada w tym samym momencie, co koniec jazdy. Czy w takiej sytuacji trzeba wpisać symbol kraju dwukrotnie?
Komisja Europejska wydała komunikat w sprawie kart do tachografów. Z powodu pandemii w poszczególnych krajach występują trudności w wydawaniu nowych kart dla kierowców. Chodzi o karty których ważność dobiega końca oraz zgubionych, skradzionych lub działających nieprawidłowo. Co należy robić, gdy karta wkrótce utraci ważność?
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »