Przeczytaj także:
Jakie zasady regulują przewóz NPW w UE?
Sczytywanie tachografu co 90 dni w firmie jeżdżącej NPW
Bus z naczepą do 7,5 t czy trzeba mieć tachograf transportując NPW?
Czy międzynarodowy przewóz drogowy na potrzeby własne jest w jakikolwiek sposób normowany przepisami unijnymi czy zastosowanie ma wówczas wyłącznie ustawa o transporcie drogowym?
Wykonywanie międzynarodowych przewozów drogowych niezależnie od tego, czy jest to typowy transport drogowy, czy też przewóz na potrzeby własne podlega nie tylko przepisom krajowym, ale też międzynarodowym, a w szczególności przepisom unijnym.
Z artykułu dowiesz się:
Przeczytaj także:
Czy do przewozów NPW potrzeba kodu 95?
Sczytywanie tachografu co 90 dni w firmie jeżdżącej NPW
Czy kabotaż przy przewozach NPW należy zgłaszać do IMI?
Przedsiębiorca planuje wykonywać międzynarodowe przewozy drogowe rzeczy na własne potrzeby przedsiębiorstwa. Planowane operacje transportowe będą wykonywane pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony oraz powyżej 3,5 tony (zestawy pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej 7 ton). W jednym i w drugim przypadku przedsiębiorca nie potrzebuje zezwolenia (zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji wspólnotowej), bowiem – stosownie do art. 1 ust. 5 lit. d) rozporządzenia 1072/2009 – przewozy na potrzeby własne przedsiębiorstwa nie wymagają posiadania licencji wspólnotowej oraz są zwolnione z wszelkich zezwoleń przewozowych.
Przeczytaj także:
Tachograf do busa 3,5 t z przyczepą – transport NPW
Czy transport busem do 3,5 t „na potrzeby własne” podlega delegowaniu?
Z artykułu dowiesz się: