Spotkanie z ekspertem: Czas pracy kierowców dla zaawansowanych 8.04.2024.
. Nie przegap zapisów >>
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
zaświadczenie na przewozy na potrzeby własne
zaświadczenie na przewozy na potrzeby własne
Odśnieżanie dróg na zlecenie pługiem wykorzystywanym na potrzeby własne
Pytanie:
Jestem właścicielem prywatnej kliniki stomatologicznej. Jesienią ubiegłego roku zakupiliśmy pojazd komunalny z niemieckiej jednostki utrzymywania dróg i autostrad. Jest przeznaczony na potrzeby własne - ma służyć do pomocy w utrzymaniu dużych terenów zieleni wokół naszych klinik i na cele remontowe w naszych obiektach. Pojazd ma w swoim wyposażeniu pług. Czy w ramach wykorzystywania pojazdu na potrzeby własne mogę wykonywać odśnieżanie dróg na zlecenie? Nie mam na myśli ciągłej eksploatacji pojazdu, tylko to, by pojazd nie stał zimą bezczynnie.
Piotr Kowalski
17 października 2011 r.
Przewozy na potrzeby własne
Dokumenty przy przewozach lawetą o DMC do 7,5 t
Pytanie:
Prowadzę mechanikę pojazdową. Zamierzam dokupić autolawetę o dopuszczalnej masie całkowitej do 7,5 t, która posłuży mi do przewozu uszkodzonych pojazdów do mojego warsztatu. Proszę o informację, jakie dokumenty muszę mieć, aby poruszać się po drogach, oprócz prawa jazdy kat. B C T D, które mam.
Piotr Kowalski
1 września 2011 r.
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Przewóz na potrzeby własne pojazdem do 3,5 t
Pytanie:
Pracownik jest zatrudniony na stanowisku montera urządzeń energetycznych. Dodatkowo ma zezwolenie pracodawcy na prowadzenie pojazdu służbowego
o masie do 3,5 t
. Wykonuje nim tzw. niezarobkowy
przewóz drogowy rzeczy na potrzeby własne
, tj. przewozi materiały potrzebne do bieżących remontów i sam się nim przemieszcza wraz z drugim monterem. Jakie wymagania musi spełnić taki pracownik? Z tego, co wiem, do takich przewozów nie stosuje się przepisów
ustawy o transporcie drogowym
.
Piotr Kowalski
21 lutego 2011 r.
Przewozy na potrzeby własne
Urządzenia podłączane do małej ciężarówki - jakie warunki trzeba spełnić
Pytanie:
Bardzo często do małej ciężarówki o dmc 3500 kg podłączam urządzenie z kołami, np. miksokreta, sprężarkę, wiertnicę, zwyżkę itp. Urządzenia te nie mają dowodów rejestracyjnych ani tablic, znana jest natomiast ich masa. Jaki przepis dopuszcza taki zestaw do ruchu drogowego? Czy należy takie ciągnione urządzenie oznaczyć? Przecież z tyłu nie ma świateł, kierunkowskazów, stopu itd. Ile wynosi DMC takiego zestawu? Czy potrzebne jest prawo jazdy B+E? Czy muszę mieć zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne?
Władysław Kwiatkowski
1 grudnia 2010 r.
Problemy z ładunkami
Wymogi dla przedsiębiorcy prowadzącego pomoc drogową
Pytanie:
Prowadzę pomoc drogową. Jakie przepisy mnie dotyczą? Czy potrzebuję licencji na transport rzeczy?
Piotr Kowalski
16 listopada 2010 r.
Problemy z ładunkami
Archiwalny
Dokumenty potrzebne przy przewozach na potrzeby własne na budowę wywrotką
Pytanie:
Mam firmę budowlaną. Posiadam jedną wywrotkę o masie powyżej 3,5 t, którą wykonuję przewozy na potrzeby własne - przewożę piach na budowę, żeby wykonać prace budowlane. Mam prawo jazdy kat. C wydane po 10 września 2009 r. Jakie dokumenty są mi potrzebne, aby prowadzić tę ciężarówkę?
Piotr Kowalski
9 listopada 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Usługi pocztowe podlegające przepisom o przewozach niezarobkowych
Pytanie:
Proszę o podanie przykładów podmiotów realizujących przewozy drogowe w ramach powszechnych usług pocztowych, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy o transporcie drogowym.
Piotr Kowalski
28 września 2010 r.
Problemy z ładunkami
Archiwalny
Pojazdy typu: dźwig, zwyżka, pompa - wymogi odnośnie do dokumentacji, tachografów i winiet
Pytanie:
Czy pojazdy typu dźwig, zwyżka, pompa do betonu służą do przewozu osób lub rzeczy? Czy wykonują transport drogowy, czy przewóz na potrzeby własne? Czy firma musi posiadać zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne? Czy w pojazdach tych musi być użytkowany tachograf? Czy należy wykupić winietę, jeżeli masa takiego pojazdu przekracza 12 t?
Władysław Kwiatkowski
17 września 2010 r.
Problemy z ładunkami
Stosowanie przepisów o przewozach na potrzeby własne do usług pocztowych
Pytanie:
Artykuł 3 ustawy o transporcie drogowym brzmi:
Do przewozów drogowych wykonywanych:
1) w ramach powszechnych usług pocztowych,
2) w ramach usług polegających na przewozie odpadów komunalnych lub nieczystości ciekłych,
3) przez podmioty niebędące przedsiębiorcami,
4) w ramach usuwania skutków awarii lub wypadków pojazdami pomocy drogowej
- stosuje się odpowiednio przepisy ustawy dotyczące niezarobkowego przewozu drogowego.
Czy to oznacza, że podczas takich przewozów muszą być spełnione 4 warunki definiujące przewóz na potrzeby własne, a więc:
pojazdy samochodowe używane do przewozu muszą być prowadzone przez przedsiębiorcę lub jego pracowników,
przedsiębiorca ma się legitymować tytułem prawnym do dysponowania pojazdami samochodowymi,
w przypadku przejazdu pojazdu załadowanego - rzeczy przewożone muszą być własnością przedsiębiorcy lub zostać przez niego sprzedane, kupione, wynajęte, wydzierżawione, wyprodukowane, wydobyte, przetworzone lub naprawione albo celem przejazdu ma być przewóz osób bądź rzeczy z przedsiębiorstwa lub do przedsiębiorstwa na jego własne potrzeby, a także przewóz pracowników i ich rodzin,
przewóz nie może być przewozem w ramach prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie usług turystycznych?
Piotr Kowalski
10 sierpnia 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Archiwalny
Dźwigi na ciężarówkach - czy konieczne są tachografy, winiety, zaświadczenie i przestrzeganie norm czasu pracy
Pytanie:
Czy firma, która posiada dźwigi zamontowane na dużych samochodach ciężarowych, musi uzyskać zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne? Czy kierowcy będący operatorami tych dźwigów podlegają pod rozporządzenie nr 561/2006? Czy w pojazdach musi być tachograf? Czy należy wykupić winietę?
Przemysław Rafalski
4 sierpnia 2010 r.
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Przewóz urządzeń do wykonywania robót - czy wymagany jest tachograf i zaświadczenie na przewozy własne
Pytanie:
Firma zajmuje się prowadzeniem robót ziemnych. Posiada samochód o dmc 3500 kg, do którego podłączana jest przyczepa o dmc 2000 kg, a na niej przewozi się minikoparkę. Kierowca pojazdu to jej operator, a kierowanie pojazdem nie jest jego głównym zajęciem. Porusza się w promieniu do 50 km od bazy firmy. Zdarza się też, że do tego pojazdu kierowca dołącza agregat prądotwórczy na kołach lub miksokreta - również na kołach.
Czy w pojeździe musi być zamontowany tachograf i czy firma powinna posiadać zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne? Czy nie można wykonać przewozu bez tachografu na podstawie wyłączenia z rozporządzenia nr 561/2006 (art. 13d)? Miksokret podłączony do przyczepy nie ma dowodu rejestracyjnego i nie wiemy, jaka jest jego dmc, podobnie jak w przypadku agregatu prądotwórczego. Oba te urządzenia nie służą do transportu rzeczy.
Władysław Kwiatkowski
26 lipca 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Zestaw o masie 5,5 t - tachograf i zaświadczenie na potrzeby własne
Pytanie:
Firma zajmuje się prowadzeniem robót ziemnych. Posiada samochód o dmc 3500 kg. Do samochodu tego podłącza przyczepę o dmc 2000 kg, na której przewozi minikoparkę. Czy w pojeździe musi być zamontowany tachograf i czy firma powinna mieć zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne?
Władysław Kwiatkowski
19 lipca 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
« pierwsza
«
1
2
3
»
ostatnia »
3242
5347
3238
3383
2980
3237
3373
3371
3236
3086
3234
3233
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x