Spotkanie z ekspertem: Czas pracy kierowców dla zaawansowanych 8.04.2024.
. Nie przegap zapisów >>
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
tachograf
tachograf
Wywóz nieczystości płynnych - tachograf i licencja
Pytanie:
Prowadzę działalność w zakresie wywozu nieczystości płynnych i wykorzystuję samochody specjalne. Czy muszę wyposażyć je w tachografy? Czy powinienem rozliczać kierowców kierujących tymi pojazdami z czasu pracy, tak samo jak w przypadku kierowców jeżdżących w transporcie drogowym rzeczy? Czy muszę mieć zaświadczenie na potrzeby własne, czy licencje transportową?
Piotr Kowalski
22 czerwca 2011 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Archiwalny
Prywatne przejazdy pojazdem firmowym - czas jazdy kierowcy, dokumenty i tachograf
Pytanie:
Prowadzę firmę transportową i mam ciężarówkę. Czasami korzysta z niej mój mąż, np. aby przywieźć żwir pod budowę domu lub przy pracach polowych (pracuje jako rolnik). Mąż nie jest wspólnikiem w mojej firmie. Jakie dokumenty powinien mieć przy sobie w takich sytuacjach? Czy jego
wykresówki
też powinnam trzymać w dokumentach?
Piotr Kowalski
9 czerwca 2011 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Karta kierowcy do tachografu w transporcie międzynarodowym
Pytanie:
Mam
kartę do tachografu
wyrobioną w Hiszpanii i ważną do 2014 r. Mam zamiar wrócić do kraju, dostałem pracę w transporcie międzynarodowym. Czy po powrocie do Polski muszę wymienić kartę albo wyrobić nową w Polsce? Czy mogę normalnie na niej jeździć do końca ważności?
Piotr Kowalski
5 maja 2011 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Przewóz na potrzeby własne lawetą - tachograf i czas pracy kierowcy
Pytanie:
Firma, której jestem współwłaścicielem, zajmuje się wynajmem i naprawą wózków widłowych. Wynajęte wózki widłowe dostarczamy do klienta i odbieramy własnym transportem - lawetą, czyli samochodem ciężarowym, przystosowanym do przewozu pojazdów. DMC naszej lawety wynosi 4790 kg. Własnym transportem odbieramy od klientów również wózki do naprawy i odwozimy je po naprawie. Nie zatrudniamy kierowcy, przewozy wykonuję osobiście. Teren naszego działania to Warszawa i miejscowości podmiejskie (do 50 km od siedziby firmy). Posiadam zaświadczenie o wykonywaniu
przewozów na potrzeby własne
. Proszę o informację, czy muszę mieć sprawny
tachograf
i rejestrować
czas pracy
oraz jakie dokumenty powinienem posiadać podczas przewozów. Mam prawo jazdy kat. A, CE i DE wydane w 1977 r.
Piotr Kowalski
21 kwietnia 2011 r.
Przewozy na potrzeby własne
Obowiązek instalacji tachografu w pojeździe specjalnym
Pytanie:
Kupiliśmy do naszej firmy samochód za granicą. Został zarejestrowany jako
pojazd specjalny
inny. Jest to pojazd serwisowy dla grupy sportowej z warsztatem i częścią socjalną, ma DMC 18 t. Zamierzamy nim przewozić sprzęt sportowy na trasach po Europie. Czy ten samochód będzie zwolniony z ograniczeń w ruchu dotyczących pojazdów powyżej 12 t DMC? Czy trzeba w nim zamontować
tachograf
? Czy możemy wynająć ten pojazd innej firmie i czy ona będzie go mogła używać na potrzeby własne? Na jakiej zasadzie?
Piotr Kowalski
16 marca 2011 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Pojazd do 3,5 t do przewozów na potrzeby własne - wymagania
Pytanie:
Nasza firma zajmuje się handlem armaturą przemysłową (zakupy w Europie, a sprzedaż w Polsce). Rozważamy kupno samochodu o masie 2 t, razem z ładunkiem jego DMC będzie wynosiło
do 3,5 t
. Chcielibyśmy wykonywać nim
transport na potrzeby własne
po Polsce oraz krajach UE. Bardzo proszę o informacje, jakie warunki musimy spełnić (w zakresie licencji i pozwoleń) oraz jakie wymogi są przewidziane dla kierowców. Czy będzie potrzebny tachograf? Czy, mimo że ograniczymy się do przewozu rzeczy na potrzeby własne, będziemy mogli przewozić towary jednej zaprzyjaźnionej firmie? Czy to wykluczone?
Piotr Kowalski
16 marca 2011 r.
Przewozy na potrzeby własne
Kierowca w systemie zadaniowym - jak długo może pracować dziennie
Pytanie:
Gdy kierowca jest zatrudniony w zadaniowym systemie czasu pracy, sam decyduje, w jakich godzinach rozpoczyna i kończy pracę. Czy wolno mu w związku z tym pracować jednego dnia 10 godzin, a innego krócej? Czy może codziennie powinien pracować po 8 godzin?
Łukasz Prasołek
2 listopada 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Archiwalny
Odpoczynek tygodniowy kierowcy - kiedy powinien się kończyć
Pytanie:
Zgodnie z ustawą o czasie pracy kierowców w każdym tygodniu kierowcy przysługuje 35 godzin odpoczynku tygodniowego. Czy odpoczynek ten jest liczony do 24.00 w niedzielę, gdy kończy się tydzień, czy np. do 7.00 w poniedziałek, gdy kierowca rozpoczyna pracę?
Łukasz Prasołek
29 października 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Odpowiedzialność kierowcy za wykresówki tachografu
Pytanie:
Do którego momentu kierowca odpowiada za tarczki oddane pracodawcy po upływie 28 dni roboczych (ale przed upływem 42 dni)?
Karolina Płaczek
12 października 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Dokument firmowy związany z czasem pracy kierowców - jak go opracować
Pytanie:
Chciałbym rozliczać kierowców zgodnie z aktywnościami zarejestrowanymi na karcie lub wykresówce. Zamierzam opracować firmowy dokument wewnętrzny, w którym zawarte byłyby następujące ustalenia:
1. Postój pojazdu będzie zaliczony do czasu pracy tylko wówczas, gdy zostanie zapisany na karcie lub wykresówce jako tzw. inna praca (młotki).
2. Postój pojazdu będzie zaliczony do czasu dyżuru tylko wówczas, gdy zostanie zapisany na karcie lub wykresówce jako tzw. gotowość (koperta).
3. Postoje pojazdu zaznaczone jako przerwa (łóżko) nie będą zaliczone ani do czasu pracy, ani dyżuru, oprócz przerw wynikających z art. 13 ustawy o czasie pracy kierowców.
Czy ten sposób wyliczania godzin pracy (poparty takim dokumentem podpisanym przez kierowcę) zostanie zaakceptowany przez kontrolującego inspektora PIP? Jeśli pracownik wystąpi na drogę sądową, czy będzie to dla sądu również dowodem, że ewidencja czasu pracy jest rzetelna?
Łukasz Prasołek
30 września 2010 r.
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Archiwalny
Dźwigi na ciężarówkach - co z winietami, zaświadczeniem i tachografem
Pytanie:
Firma posiada dźwigi zamontowane na dużych ciężarówkach. Czy musi mieć zaświadczenie na przewozy na potrzeby własne? Czy musi kupować winiety? Czy w dźwigu powinien być tachograf?
Władysław Kwiatkowski
1 września 2010 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Archiwalny
Kara za niewczytanie danych z tachografu - jak ją rozumieć
Pytanie:
Załącznik do ustawy o transporcie drogowym przewiduje:
Lp. 12.10 Naruszenie obowiązku wczytywania wymaganych danych z karty kierowcy - 500 Lp. 12.11 Naruszenie obowiązku wczytywania wymaganych danych z tachografu cyfrowego - 500.
Jak należy rozumieć karę za to naruszenie? Czy to jest 500 zł maksymalnie na firmę za nieterminowe sczytanie kart i tachografu? Czy 500 zł na każdego kierowcę i każdy pojazd? Czy 500 zł za każde spóźnione pobranie danych?
Piotr Kowalski
16 sierpnia 2010 r.
Kary i odwołania
Archiwalny
Dokumentacja kierowcy wykonującego transport na terenie Unii, nie w Polsce
Pytanie:
Jakie dokumenty powinien mieć kierowca wykonujący transport międzynarodowy tylko w krajach Unii, niejeżdżący po Polsce? Czy kierowca w transporcie międzynarodowym musi mieć zaświadczenie?
Piotr Kowalski
5 sierpnia 2010 r.
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Archiwalny
Dźwigi na ciężarówkach - czy konieczne są tachografy, winiety, zaświadczenie i przestrzeganie norm czasu pracy
Pytanie:
Czy firma, która posiada dźwigi zamontowane na dużych samochodach ciężarowych, musi uzyskać zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne? Czy kierowcy będący operatorami tych dźwigów podlegają pod rozporządzenie nr 561/2006? Czy w pojazdach musi być tachograf? Czy należy wykupić winietę?
Przemysław Rafalski
4 sierpnia 2010 r.
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Archiwalny
Monter okien - czy podlega pod rozporządzenie nr 561/2006
Pytanie:
Firma zajmuje się montażem okien. Posiada samochód ciężarowy o dmc poniżej 7,5 t, którym kieruje pracownik będący monterem okien. Montaże odbywają się w promieniu do 50 km od bazy firmy. Czy kierowca podlega pod rozporządzenie nr 561/2006? Czy w pojeździe musi być zainstalowany i użytkowany tachograf?
Przemysław Rafalski
29 lipca 2010 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
« pierwsza
«
2
3
4
5
6
»
ostatnia »
5346
3710
3064
3127
3388
3240
3025
3608
3217
5436
3366
3508
5420
3086
3709
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x