Zdarza się, że kierowca pojazdu powyżej 3,5 t bierze urlop i pożycza ten samochód od pracodawcy, aby wykonać nim przewóz prywatny, np. przewieźć swoje rzeczy podczas przeprowadzki. Jak zarejestrować czas tego przejazdu: w danych firmy i w danych kierowcy?
Żeby to rozstrzygnąć, trzeba zacząć od definicji odpoczynku, która jest zawarta w art. 4 lit. f rozporządzenia (WE) nr 561/2006. Według tego przepisu odpoczynek oznacza nieprzerwany okres, w którym kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem. Określenie to jest zawarte zarówno w definicji odpoczynku dziennego, jak i w definicji odpoczynku tygodniowego.
Przeczytaj także:
Przeczytaj także:
Obejrzyj także:
PWPW poinformowała, że jest gotowa do wydawania kart do inteligentnych tachografów II-generacji (G2v2). Wizualne nie różnią się od dotychczasowych, a różnica polega na: rozszerzeniu pamięci na dane (do 56 dni), miejscu na zapisywanie załadunków i rozładunków oraz automatyczne przekroczenia granic państw. Uwaga – od 21 sierpnia 2023 r. PWPW będzie wydawała wyłącznie karty G2v2.
Przeczytaj także:
Obejrzyj także:
Kierowcy zawodowemu nie wolno wykonywać podjazdów pod rampę na terenie firmy wybierając "OUT" na tachografie. Może to robić wyłącznie inna osoba, która nie ma karty do tachografu. W przypadku kierowcy cały cykl jazdy wykonywany zarówno na drogach publicznych, jak i po terenie zamkniętym, niezależnie od rodzaju tego miejsca (teren budowy, punkt załadunku/rozładunku, plac firmy, itp.) traktowany jest jako czas prowadzenia pojazdu. Przeczytaj artykuł i pobierz dołączoną grafikę o zasadach jazdy na "OUT".
Przeczytaj także:
Kontrola w firmie która jeździ na OUT
Komisja Europejska przedstawiła plan na opóźnienie we wdrożeniu technologii OSNMA. Chodzi o technologię, która ma być wykorzystywana w inteligentnych tachografach II generacji. Jest to dodatkowe zabezpieczenie sygnału satelitarnego rejestrującego pozycję pojazdu. OSNMA miała dostarczyć Europejska Agencja Kosmiczna w terminie pozwalającym na jego wdrożenie od 21 sierpnia 2023 r., czyli od dnia, w którym tachografy II generacji mają być obowiązkowo montowane w nowych ciężarówkach.
Z artykułu dowiesz się:
Przeczytaj także:
Co oznaczają „przejściowe” tachografy pomiędzy I a II generacją?
Jakie zmiany w przewozach bilateralnych nastąpią po 21 sierpnia 2023 r.?