Filtruj treść
Filtruj

przewozy na potrzeby własne

Obowiązki związane z wykonywaniem międzynarodowego transportu na potrzeby własne

Obowiązki związane z wykonywaniem międzynarodowego transportu na potrzeby własne

Pytanie:  Firma będzie wykonywała transporty na potrzeby własne, samochodem ciężarowym o dmc do 12 ton pomiędzy Polską, a Austrią (przejazd przez Czechy - tranzyt, odbiór obiektu w Austrii i powrót). Jakie są obowiązki przewoźnika przy realizacji takiego transportu? Czy w związku z tym, że będzie to transport bilateralny, nie trzeba zgłaszać delegowania kierowców do IMI? Czy kierowcy – wykonujący transport międzynarodowy - nie będą też podlegać pod przepisy o podróży służbowej? Jakie dokumenty kierowcy powinni posiadać w kabinie w trakcie transportu (czy wymagane są przetłumaczone umowy o pracę, czy zaświadczenie A1)? Ponadto czy istnieją dodatkowe obowiązki, które należy wypełnić?

W celu określenia, czy mamy do czynienia z delegowaniem czy też nie, należy ustalić jaki charakter ma usługa, której towarzyszy przewóz na potrzeby własne. W tym przypadku nie ma odbiorcy usługi w przyjmującym państwie członkowskim, bowiem to firma jest odbiorcą usługi (towaru) oferowanej przez podmiot mający siedzibę w przyjmującym państwie członkowskim. Oznacza to, że kierowca wykonujący przewóz drogowy, nie jest pracownikiem delegowanym na terytorium Austrii czy Czech. Jako że nie ma odbiorcy usługi, nie może zatem być mowy o delegowaniu.

Bus z naczepą do 7,5 t czy trzeba mieć tachograf transportując NPW?

Bus z naczepą do 7,5 t czy trzeba mieć tachograf transportując NPW?

 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x