Filtruj treść
Filtruj

palety drewniane

Czy przewoźnika można obciążyć kosztem palet?

Czy przewoźnika można obciążyć kosztem palet?

Pytanie:  Firma zrealizowała transport, w którego zleceniu zapisano „załadunek i rozładunek fix DPL lub zwrot palet do miejsca załadunku”. Przy czym poprzez komunikator poinformowaliśmy, iż „ładunek bez wymiany palet”. Kierowca załadował towar jednak nie wydano mu dokumentu DPL na załadunku tylko wpisano w CMR ilość załadowanych palet. Nastąpiło więc zaniedbanie ze strony kierowcy, który nie zgłosił tego od razu, tylko już w drodze na miejsce rozładunku. Następnie o tym fakcie został poinformowany zleceniodawca. Zleceniodawca nie przesłał druku zastępczego czy wzoru dokumentu DPL, który można by przedstawić na rozładunku. Nie przesłał też żadnych wskazówek, co w tej sytuacji należy zrobić. Kierowca wypisał swój kwit paletowy, na którym miał potwierdzenie od rozładowcy, że palety zostały u niego. Po wykonaniu usługi transportowej wysłaliśmy fakturę oraz posiadane dokumenty przewozowe do zleceniodawcy. Po upływie terminu płatności otrzymaliśmy notę obciążeniową za palety. W zleceniu nie było informacji o obciążeniu za palety i ich wartości, natomiast w nocie widnieje obciążenie na 500 euro. Firma nie otrzymała też zapłaty za transport. Zleceniodawca otrzymał już wezwanie do zapłaty z informacją o niezasadnym wystawieniu noty. Czy zleceniodawca ma prawo wystawić notę obciążeniową za palety, które de facto zostały u rozładowcy? Czy można kwestionować taką wartość obciążenia za palety? Jaką ścieżkę postępowania można podjąć?
Korzyści 

Z artykułu dowiesz się:

  • czy firma transportowa powinna otrzymać płatność za fracht,
  • jak należy dalej postąpić w takiej sytuacji i czy konieczna będzie sprawa w sądzie.
 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x