Przepisy w kilku sytuacjach zwalniają kierowców i pracodawców z obowiązku sczytywania danych z karty kierowcy do tachografu. Jednak nawet w takiej sytuacji pracodawca może to nakazać swoim pracownikom.
Zdarza się dość często, że kierowca przed wyjściem z pracy do domu zapomni przełączyć tachograf na „łóżko”. W takiej sytuacji na karcie zamiast odpoczynku zapisuje się praca. Co można zrobić, żeby uniknąć kary?
Część przedsiębiorców wykonuje na zmianę przewozy podlegające rozporządzeniu nr 561/2006 i takie, przy których nie trzeba używać tachografu. Jak w takich sytuacjach obliczyć termin na sczytanie danych?
Dokonanie opisu na wydruku, po wystąpieniu nieprzewidzianej sytuacji, może uchronić przed otrzymaniem kary. Warto wtedy sfotografować smartfonem ten opis. Dlaczego? Sprawdź.
Czy kierowca obsługujący linię regularną do 50 kilometrów autobusem z tachografem cyfrowym ma obowiązek rejestrowania jazdy na karcie kierowcy? Czy przewoźnik powinien sczytywać dane z tej karty i tego tachografu?
Pierwszy inteligentny tachograf otrzymał homologację, co oznacza, że może być sprzedawany i montowany w samochodach. Jest to tachograf VDO DTCO 4.0 firmy Continental. W jakie funkcje został wyposażony?
Tachografy cyfrowe przy wyborze miejsca rozpoczęcia lub zakończenia pracy pokazują m.in. opcję „EC – Wspólnota Europejska”. Czy kierowca powinien wybierać tę opcję, skoro wszystkie kraje członkowskie mają własne kody?
Inteligentne tachografy będą sposobem na walkę z nieuczciwą konkurencją w transporcie drogowym. Wyposażone w moduł GPS rozpoznają lokalizację pojazdu w momencie rozpoczęcia i zakończenia jazdy. Pozwolą też na skontrolowanie kursu bez zatrzymywania samochodu.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »