Pytanie: Jak prawidłowo załadować 17 DPPLI towaru niebezpiecznego na jednostkę transportową (plandeka albo firanka) z trzema osiami o długości naczepy 13,6 m. Każdy DPPL z produktem waży 1400 kg. Kto z punktu widzenia przepisów prawa odpowiada za przeładowanie jednostki transportowej?
Jak prawidłowo oznakować kontenery z punktu widzenia ADR przy przewozach drogowych krajowych. Kontenery wyjeżdżają z kopalni, następnie są transportowane do bazy naczepą podkontenerową, gdzie po zatankowaniu olejem napędowym będą wracały z powrotem. Kontenery nie są naszą własnością. Jakich dokumentów technicznych kontenerów możemy żądać od klienta, a jakie należy okazać podczas kontroli ITD lub innych uprawnionych służb? W jaki sposób kontenery muszą być oznakowane aby spełniały wymogi prawa o ruchu drogowym i ADR? Jak oznakować naczepę i ciągnik przewożące takie kontenery?
Pytanie: Firma dysponuje dwoma zestawami niskopodwoziowymi, na które mamy zezwolenie kat. IV. Do tego mamy odstępstwo od warunków technicznych do 60 ton na zestaw. Czy możemy wieźć na raz dwa ładunki podzielne, tzn. walec plus rozkładarka? W tym wypadku masa zestawu wyniosłaby 56 ton, natomiast przy transporcie samej rozkładarki 48 ton.
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Aktualności i porady ekspertów
Wzory dokumentów
E-biblioteka z raportami
Kancelaria Prawna Morawiec & Kot sp. z o.o. sp.k. to zespół prawników specjalizujących się w prawie gospodarczym, handlowym i transportowym, która świadczy pomoc prawną klientom indywidualnym oraz przedsiębiorcom. Prowadzi postępowania windykacyjne, weryfikuje umowy, podejmuje czynności ukierunkowane na założenie nowych podmiotów gospodarczych. Kancelaria prowadzi także postępowania celno-skarbowe. W sferze zainteresowań Kancelarii pozostaje również prawo upadłościowe.