Niewątpliwie zdecydowana większość usterek powstaje w trasie, wobec tego będzie można ewentualnie powołać się na takie okoliczności. Klasycznym przykładem tego są opony, które mogą uszkodzić się:
W pierwszej sytuacji ewidentnie widać brak wpływu firmy na powstanie usterki.
W drugim zaś raczej trudno będzie się wytłumaczyć, że opona zużyła się w trakcie ostatniego frachtu.
Nie należy także zapominać, że usterki techniczne zakwalifikowane jako niebezpieczne mają najwyższą punktację w kwalifikacji naruszeń trafiających do rejestru KREPTD, co oznacza, że nawet jedna wpadka może skutkować wszczęciem procedury oceny dobrej reputacji.
Z artykułu dowiesz się:
Jakie kary może otrzymać kierowca i firma za jazdę z nieprawidłowymi oponami?
Jak rozpoznać czy za daną usterkę odpowiada kierowca, czy firma?
Jakie są przesłanki wykluczenia z odpowiedzialności?
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Mam już dostęp
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Szybko przygotuj i wypełnij bezpłatnie każdy dokument, jakiego potrzebujesz: od dokumentacji ZUS, po umowy pracownicze, od PIT- ów po dokumenty transportowe. Wyszukujesz dokument, widzisz wzór, jak go wypełnić, edytujesz, drukujesz, gotowe. Jeszcze nigdy sporządzanie dokumentów nie było tak proste. Zobacz i przekonaj się sam!
Teraz już bez trudu śledzisz zmiany prawne i wydarzenia ważne dla branży, aby wiedzieć o każdej ważnej zmianie przepisów lub rozporządzeniu.
Znajdziesz tu dane teleadresowe służb kontrolnych. Dowiesz się też, ile wynoszą kary ITD. Ponadto w tym dziale są też dostępne informacje na temat utrudnień w ruchu, kursów walut, ograniczeń w ruchu i dni świątecznych.
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: