Pojazd nie może być wyposażony w opony o różnej konstrukcji lub różnej rzeźbie bieżnika na tej samej osi. Kierowcy grozi za to mandat do 3.000 zła, podczas kontroli odebrany będzie też dowód rejestracyjny.
Niewątpliwie zdecydowana większość usterek powstaje w trasie, wobec tego będzie można ewentualnie powołać się na takie okoliczności. Klasycznym przykładem tego są opony, które mogą uszkodzić się:
W pierwszej sytuacji ewidentnie widać brak wpływu firmy na powstanie usterki.
W drugim zaś raczej trudno będzie się wytłumaczyć, że opona zużyła się w trakcie ostatniego frachtu.
Nie należy także zapominać, że usterki techniczne zakwalifikowane jako niebezpieczne mają najwyższą punktację w kwalifikacji naruszeń trafiających do rejestru KREPTD, co oznacza, że nawet jedna wpadka może skutkować wszczęciem procedury oceny dobrej reputacji.
Przeczytaj także:
Dania – wyższe kary za usterki technicznePrzejazd do serwisu 80 km – czy trzeba na tachografie?Czy można wgrać dane z tachografu na kartę warsztatową?
Z artykułu dowiesz się:
Jakie kary może otrzymać kierowca i firma za jazdę z nieprawidłowymi oponami?
Jak rozpoznać czy za daną usterkę odpowiada kierowca, czy firma?
Jakie są przesłanki wykluczenia z odpowiedzialności?
Zima ustąpiła wiośnie, średnie dobowe temperatury rosną, więc nieuchronnie zbliża się moment wymiany opon z zimowych na letnie. Nie należy z tym zwlekać, bo wysokie temperatury źle wpływają na zimowe opony. Gdzie dokonać wymiany opon w Lublinie?
Od 6 lipca 2022 r. wszystkie nowo homologowane samochody ciężarowe, naczepy oraz przyczepy będą musiały być wyposażone w czujniki temperatury i ciśnienia w oponach. Około połowa przejazdów ciężarówek odbywa się na niedopompowanych oponach – co zwiększa koszty transportu. Dwa lata później obowiązek ten obejmie również starsze typy tych pojazdów, które nadal będą w produkcji.
Ten rodzaj dodatkowego wyposażenia ma poprawić bezpieczeństwo na drogach oraz zmniejszyć koszty przewoźników. Wiele badań wskazuje bowiem na to, że europejskie ciężarówki przejeżdżają 40-65% kilometrów ze zbyt niskim ciśnieniem.
Z artykułu dowiesz się: w ile lat przewoźnikowi zwróci się (wyższy) koszt zakupu ciężarówki wyposażonej w czujniki ciśnienia.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »