Niewątpliwie zdecydowana większość usterek powstaje w trasie, wobec tego będzie można ewentualnie powołać się na takie okoliczności. Klasycznym przykładem tego są opony, które mogą uszkodzić się:
W pierwszej sytuacji ewidentnie widać brak wpływu firmy na powstanie usterki.
W drugim zaś raczej trudno będzie się wytłumaczyć, że opona zużyła się w trakcie ostatniego frachtu.
Nie należy także zapominać, że usterki techniczne zakwalifikowane jako niebezpieczne mają najwyższą punktację w kwalifikacji naruszeń trafiających do rejestru KREPTD, co oznacza, że nawet jedna wpadka może skutkować wszczęciem procedury oceny dobrej reputacji.
Przeczytaj także:
Dania – wyższe kary za usterki technicznePrzejazd do serwisu 80 km – czy trzeba na tachografie?Czy można wgrać dane z tachografu na kartę warsztatową?
Z artykułu dowiesz się:
Jakie kary może otrzymać kierowca i firma za jazdę z nieprawidłowymi oponami?
Jak rozpoznać czy za daną usterkę odpowiada kierowca, czy firma?
Jakie są przesłanki wykluczenia z odpowiedzialności?
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »