Spotkanie z ekspertem: Czas pracy kierowców dla zaawansowanych 8.04.2024.
. Nie przegap zapisów >>
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
transport drogowy
transport drogowy
Czy każdy ładunek sypki musi być zabezpieczony?
Pytanie:
W Kodeksie drogowym jest przepis, który mówi o konieczności zabezpieczania ładunków sypkich przewożonych wywrotkami. Czy taki obowiązek występuje w każdej sytuacji? Jak się to ma do przepisów bhp? Czy pojazd, który nie był od nowości wyposażony w plandeki, musi je mieć? Jak to z kolei ma się do uregulowań dotyczących homologacji?
Przykład: wywrotka pracuje przy wywozie ziemi podczas budowy drogi, kanalizacji, wodociągu itd. Są to często bardzo krótkie odcinki do przewozu, natomiast tych przewozów jest dużo. Każde nakrywanie ładunku wiąże się z niebezpieczeństwem upadku z dość dużej wysokości.
Przewożę żwir w głębokiej skrzyni ładunkowej (ładunek nie wystaje ponad burty samochodu). Czy w takiej sytuacji ładunek musi być nakryty? Zaznaczam, że odległość przewozu to od 2 do 30 km.
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Archiwalny
Dwa samochody z zamienionymi winietami a możliwość uniknięcia zakupu nowej karty opłaty drogowej
Pytanie:
W firmie, w której rozpoczynam właśnie pracę, stwierdziłem następujący błąd: w posiadanej przez firmę flocie są m.in. dwa pojazdy: jeden o DMC 3,5-12 t, drugi powyżej 12 t. Zakupiono do nich dwie właściwe winiety, ale niestety omyłkowo wpisano nieodpowiednie numery rejestracyjne, tj. jednemu autu przypisano winietę, która powinna być dla drugiego auta i odwrotnie. W związku z tym jedno auto (DMC 3,5-12 t) porusza się z wyższą, niż powinno, winietą, a drugie (DMC powyżej 12 t) z niższą. Czy jest sposób rozwiązania tego problemu inny niż zakup nowej winiety dla samochodu, który ma tę niewystarczającą?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Okres prowadzenia pojazdu, po którym można rozpocząć przerwę podzieloną
Pytanie:
Czy istnieją jakieś regulacje w zakresie tego, w jakim okresie po rozpoczęciu prowadzenia pojazdu kierowca może wykorzystać pierwszą część przerwy z przerwy podzielonej? Chodzi mi o to, czy wolno mu rozpocząć przerwę już po np. 5 minutach jazdy? Czy jeżeli kierowca zatrzyma pojazd na okres krótszy niż 15 minut, to również może ten okres zaliczyć jako pierwszą część przerwy?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Przerwy kierowcy
Za jakie dni wystawiać zaświadczenia o nieprowadzeniu pojazdu?
Pytanie:
Mój kierowca jest zatrudniony na łączonym stanowisku, w związku z czym czasami nie wyjeżdża w trasę, tylko pracuje w firmie. Czy za te dni muszę mu wystawiać urlopówki? Przecież to nie są dla niego dni wolne?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Przeprowadzanie badań trzeźwości kierowcy przez pracodawcę za pomocą alkomatów
Pytanie:
Nasza firma zajmuje się przewozem osób i towarów zarówno w transporcie krajowym, jak i międzynarodowym. W związku z tym szczególnie interesuje mnie kwestia badania trzeźwości kierowców mających wyjechać w trasę. Czy jako pracodawca mam prawo przed wyjazdem pracownika sprawdzić poziom jego trzeźwości, jeżeli mam obawy co do jego stanu? Czy do takiego badania konieczne jest wezwanie policji?
Beata Naróg
17 marca 2010 r.
Wymogi dla kierowców
Najczęstsze przewinienia kierowców zagrożone karami ITD.
Pytanie:
Zacząłem prowadzić firmę transportową. Chciałbym uniknąć płacenia kar ITD, więc bardzo proszę o podpowiedź, za jakie przewinienia najczęściej karani są przewoźnicy? Czy za nałożone przez inspektorów ITD kary mogę dochodzić od moich pracowników jakiegoś odszkodowania?
Joanna Wegner
17 marca 2010 r.
Kary i odwołania
Co warto wprowadzić zamiast list obecności dla kierowców?
Pytanie:
W naszej firmie transportowej zajmującej się krajowym przewozem towarów zasady odbywania kursów ułożone są tak, że kierowcy nie muszą przed rozpoczęciem pracy stawiać się w siedzibie firmy. Bardzo proszę o informację, jak w takim przypadku kierowcy powinni potwierdzać swoją obecność w pracy? Czy sposób potwierdzania obecności jest z góry narzucony w przepisach?
Agata Lankamer-Prasołek
17 marca 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Odmienne sposoby potwierdzania obecności w pracy dla różnych grup pracowników
Pytanie:
Prowadzę firmę transportową, w której zatrudniam 19 kierowców i 3 pracowników administracyjnych. Często jestem nieobecny w firmie, dlatego chciałbym, aby pracownicy administracji swoją obecność w pracy potwierdzali podpisując listę obecności. Kierowcy natomiast jako że i tak przedstawiają mi wykresówki, nie muszą dodatkowo ewidencjonować swojej obecności. Czy mogę w różny sposób uregulować sposób potwierdzania obecności moich pracowników w pracy?
Agata Lankamer-Prasołek
17 marca 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Dopuszczalność zawarcia z kierowcą umowy zlecenia zamiast umowy o pracę
Pytanie:
Ze względu na dużą liczbę zatrudnionych pracowników, w tym także kierowców, koszty utrzymania naszej firmy są bardzo wysokie. Kierowcy narzekają na niezbyt wysokie płace, ale jest to spowodowane tym, że znaczną część wynagrodzenia pochłaniają podatki i ubezpieczenie. Kierowcy zaproponowali, że chcą zmienić rodzaj umowy, na podstawie której wykonują pracę, z umowy o pracę na umowę zlecenia. Czy mogę tak postąpić i zmienić im rodzaj umowy?
Beata Naróg
17 marca 2010 r.
Umowy z kierowcami
Jakie korzyści przyniesie wynajęcie kierowcy z agencji pracy tymczasowej?
Pytanie:
Nasza firma zajmuje się transportem drogowym osób pojazdami przystosowanymi do przewozu powyżej 9 osób. Najwięcej zleceń mamy w okresie ferii szkolnych i wakacji, gdy organizowane są wycieczki i obozy dla młodzieży. W takiej sytuacji potrzeba nam dodatkowych kierowców. Czy na ten okres mogę skorzystać z pracy pracowników agencji pracy tymczasowej? Czy jest to dla mnie jako pracodawcy korzystne rozwiązanie?
Beata Naróg
17 marca 2010 r.
Umowy z kierowcami
Sposób na korzystne ułożenie harmonogramu kierowcy, gdy w niektórych tygodniach jest więcej pracy, a w innych mniej
Pytanie:
Specyfika prowadzonej przeze mnie firmy transportowej polega na tym, że w niektórych tygodniach mamy zdecydowanie większą liczbę zamówień, w innych natomiast kierowcy mają mniej zleceń. Czy można zgodnie tak ustalić grafik czasu pracy kierowców, aby świadczyli oni pracę w zależności od zapotrzebowania firmy? Co należy wziąć pod uwagę ustalając takie harmonogramy?
Monika Wacikowska
17 marca 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Czy licencja musi obejmować pojazdy używane sporadycznie?
Pytanie:
Uzyskałem certyfikat kompetencji zawodowych oraz licencję na przewóz osób. Oprócz autobusów, na które mam wypisy z licencji, posiadam jeszcze samochody: 9-osobowy i 5-osobowy służące do prywatnych celów. Od czasu do czasu jednym i drugim zdarza mi się wykonywać usługi dla firm, za które wystawiam faktury VAT. Czy na któryś z tych samochodów powinienem mieć wypisy z licencji lub inne zezwolenia na wykorzystywanie go do celów zarobkowych? Zwróciłem się w tej sprawie do ITD, ale otrzymałem 3 różne odpowiedzi.
Marian Szałucki
16 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Zobacz, jak zdobyć odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty składek ZUS
Pytanie:
Nasza firma transportowa znajduje się obecnie w złej sytuacji finansowej. W znacznym stopniu mamy ograniczoną zdolność płatniczą. Czy można ubiegać się o jakieś zwolnienia w zakresie opłacania składek ZUS? Zatrudniamy większą liczbę pracowników, a więc wartość odprowadzanych składek ma dla nas decydujące znaczenie.
Marian Szałucki
16 marca 2010 r.
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Uzasadnienie wniosku o odroczenie płatności lub rozłożenie na raty składek na ZUS
Pytanie:
Prowadzimy firmę transportową, która zajmuje się przewozem specyficznych towarów. Specyfika naszego transportu polega na tym, że przewozy organizowane są w znacznej ilości bądź nie ma ich wcale. Nasza sytuacja finansowa nie jest więc obecnie najciekawsza. Słyszałam, że można starać się o odroczenie płatności lub rozłożenie na raty składek na ZUS. Czy dotyczy to wszystkich rodzajów odprowadzanych składek? Jak można uzasadnić taki wniosek?
Marian Szałucki
16 marca 2010 r.
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Dopuszczalne długości okresów prowadzenia pojazdu pomiędzy dzielonym odpoczynkiem dobowym
Pytanie:
Zatrudniam kierowców w równoważnym systemie czasu pracy. Zajmują się oni przewozem drogowym rzeczy pojazdami powyżej 3,5 dmc. Ze względu na konieczność doładowywania towaru po trasie, moi kierowcy często dzielą odpoczynki dobowe na części. Bardzo proszę o wyjaśnienie, ile czasu może trwać przerwa pomiędzy dzielonym okresem odpoczynku dziennego? Czy moi kierowcy w tym czasie mogą przejechać następne 5 lub więcej godzin?
Monika Wacikowska
15 marca 2010 r.
Czas jazdy
« pierwsza
«
10
11
12
13
14
»
ostatnia »
5623
5631
5677
5706
3114
3504
3627
3628
5446
5447
5716
5630
5692
5693
5642
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x