Holenderskie ministerstwo transportu opublikowało projekt ustawy wprowadzającej opłaty za poruszanie się po drogach dla samochodów ciężarowych, uzależnione od liczby przejechanych kilometrów. Nie wiadomo dokładnie czy i kiedy projekt wejdzie w życie.
Rada Unii Europejskiej przegłosowała projekt dyrektywy, która ma ujednolicić system poboru elektronicznych opłat drogowych. Kierowcy będą mogli uiszczać e-myto na wszystkich unijnych drogach płatnych za pomocą jednego urządzenia pokładowego, na podstawie jednej umowy i jednej faktury.
Od 1 marca operator autostrady A4, Stalexport Autostrada Małopolska SA, podwyższy opłaty za przejazd autostradą dla pojazdów kategorii 2, 3, 4 i 5. W praktyce podwyżki dotkną tylko kierowców ciężarówek. Uwaga - podwyżki unikną: posiadacze A4Go oraz kart zbliżeniowych kartA4!
Na Węgrzech od lutego br. w elektronicznym systemie poboru opłat drogowych HU-GO należy wprowadzać dodatkowe dane o pojeździe. Jakie? Sprawdź.
Tak wynika z zapowiedzi niemieckiego ministra transportu. Rozszerzenie opłat drogowych na kolejną kategorię pojazdów ma skutkować zwiększeniem wpływów do budżetu o dodatkowe 500 milionów euro rocznie. Środki te mają być przeznaczone na utrzymanie infrastruktury drogowej.
Wszystkie systemy opłat drogowych w Unii Europejskiej będą takie same. Winiety zostaną zlikwidowane, a samochody dostawcze też mają podlegać opłatom. Od kiedy zaczną obowiązywać takie zasady?
Zgodnie z zapowiedziami, od 1 stycznia 2019 r. obowiązują nowe stawki opłat drogowych na terenie Niemiec. Sprawdź ile wynoszą!
Bundestag 18 października br. zaakceptował nowe, wyższe stawki opłat drogowych. Mają obowiązywać od 1 stycznia. Jeśli wejdą w życie, czeka nas spory wzrost kosztów transportu.
Niemiecki rząd planuje objąć ciężarówki zasilane ciekłym gazem ziemnym (LNG) zniżkami na opłaty drogowe. Kiedy zaczną obowiązywać ulgowe stawki?
Ciężarówki z napędem hybrydowym, a więc z silnikiem spalinowym wspomaganym przez silnik elektryczny, mają być zwolnione z opłat drogowych w Niemczech. Takie plany ma niemiecki rząd. Zwolnienie ma obowiązywać od przyszłego roku.
Od 1 stycznia 2019 r. za ciężarówki o napędzie elektrycznym nie trzeba będzie w Niemczech płacić opłat drogowych. Niemieckie ministerstwo transportu chce wprowadzić takie zasady po to, aby zachęcić przedsiębiorców do kupowania i brania w leasing elektrycznych pojazdów.
Od 1 lipca 2018 r. opłaty drogowe dla samochodów ciężarowych będą obowiązywały na wszystkich drogach federalnych. Myto obejmie 40 tysięcy kilometrów nowych dróg.
Od 1 stycznia 2018 r. w Austrii zdrożały opłaty za przejazd po drogach płatnych pojazdami powyżej 3,5 t. Niewykluczone, że podwyżka opłat drogowych czeka nas też we Francji. Ile zapłacimy?
Wysokość opłaty będzie uzależniona od masy pojazdu, liczby osi i klasy Euro silnika. Opłatami zostaną objęte pojazdy o DMC powyżej 3,5 tony.
Nowa opłata ma wynosić 40 euro od każdego kierowcy, który wykonuje przewozy do Francji i w związku z tym jest rejestrowany w elektronicznym systemie SIPSI. Jeśli prowadzisz przewozy do Francji, nie zapomnij o opłacie.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »