Wszystkie niemieckie landy przedłużyły zwolnienie z niedzielnych i świątecznych zakazów. Oznacza to, że do końca długiego weekendu w Niemczech nie będą obowiązywały żadne zakaz ruchu dla ciężarówek.
Kierowcy pojazdów o DMC od 2,8 do 3,5 t muszą w Niemczech i Francji przestrzegać norm czasu jazdy, przerw i odpoczynków, przewidzianych w rozporządzeniu nr 561/2006 dla kierowców ciężarówek. Muszą też rejestrować swoje aktywności. Jak należy to robić?
Od 1 października 2019 r. pojazdy dwupaliwowe napędzane oprócz oleju napędowego także gazem ziemnym będą mogły korzystać z ulgi w opłatach w Niemczech tylko wtedy, gdy będą wyposażone w odpowiednie zbiorniki gazu. Może to być kilka małych zbiorników lub jeden duży, ale muszą mieścić co najmniej 300 litrów gazu ziemnego lub w przypadku gazu LNG - 115 kg. Uwaga - przepisy te działają wstecz!
Truck Parking Europe to należąca do Volkswagena mobilna platforma umożliwiająca rezerwację miejsc parkingowych. W ramach tej aplikacji możliwe jest rezerwowanie miejsc na nowych 26 parkingach (w tym „4 autohofach” umiejscowionych przy autostradach) położonych na terenie Niemiec.
Niemiecki minister transportu i infrastruktury cyfrowej przedstawił pakiet zamian w przepisach dotyczących ruchu drogowego. Część z nich dotyczy wyłącznie kierowców samochodów ciężarowych. Po wejściu w życie będą one rygorystycznie przestrzegane.
Zwolnienie ciężarówek napędzanych CNG z niemieckiego e-myta pociągnęło za sobą coraz częstsze pojawianie się na tamtejszych drogach pojazdów z niefabrycznymi przeróbkami instalacji paliwowej. Obecnie trzeba będzie spełnić dodatkowe formalności. Zwolnienie nadal jednak obowiązuje.
Polscy spedytorzy przegrali w niemieckim sądzie sprawę o zastosowanie przepisów niemieckiej ustawy o płacy minimalnej MiLOG. Wyrok sądu nie jest prawomocny.
Tak wynika z zapowiedzi niemieckiego ministra transportu. Rozszerzenie opłat drogowych na kolejną kategorię pojazdów ma skutkować zwiększeniem wpływów do budżetu o dodatkowe 500 milionów euro rocznie. Środki te mają być przeznaczone na utrzymanie infrastruktury drogowej.
Zgodnie z zapowiedziami, od 1 stycznia 2019 r. obowiązują nowe stawki opłat drogowych na terenie Niemiec. Sprawdź ile wynoszą!
Bundestag 18 października br. zaakceptował nowe, wyższe stawki opłat drogowych. Mają obowiązywać od 1 stycznia. Jeśli wejdą w życie, czeka nas spory wzrost kosztów transportu.
Niemiecki rząd planuje objąć ciężarówki zasilane ciekłym gazem ziemnym (LNG) zniżkami na opłaty drogowe. Kiedy zaczną obowiązywać ulgowe stawki?
Przypominamy, że Niemcy od lipca obejmą opłatami drogowymi wszystkie drogi federalne. Opłaty zaczną więc obowiązywać na 40 tys. kilometrów dróg. Czy trzeba zmieniać urządzenie pokładowe?
Niemiecki BAG zaczął kontrolować na drodze dane polskich kierowców już nie z 28 dni wstecz, lecz z prawie roku. W ten sposób służby wykryją u kierowców znacznie więcej naruszeń. To może dużo kosztować branże transportową.
W projekcie niemieckich przepisów przewidziano, że za naruszenia zawiązane z mocowaniem ładunków będą kierowcy będzie groził mandat w wysokości 60, 75 lub 100 euro. Zapłacą nie tylko kierowcy, ale też załadowca i przewoźnik.
Od 1 lipca 2018 r. opłaty drogowe dla samochodów ciężarowych będą obowiązywały na wszystkich drogach federalnych. Myto obejmie 40 tysięcy kilometrów nowych dróg.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »