Niektóre państwa UE wymagają od polskich firm wysyłających kierowców dopełnienia formalności związanych z delegowaniem, np. zgłoszenia kierowcy do specjalnego systemu. Czy obejmuje to też wspólników spółki cywilnej?
Przedsiębiorcy chcą odłożenia „delegowania”, które zacznie obowiązywać od 30 lipca 2020 r. Już za niecałe trzy miesiące wejdzie w życie unijna dyrektywa „o pracownikach delegowanych”. Spowoduje ona, że kierowcy w trasach międzynarodowych będą otrzymywać wynagrodzenie sektorowe obowiązujące w kraju przyjmującym. Oznacza to: wzrost kosztów transportu oraz dodatkowe problemy z rozliczaniem stawek. Przedsiębiorcy skierowali więc do Komisji Europejskiej pismo wskazujące, iż z powodu pandemii koronowawirusa, a także konieczności przygotowania się do zmian – na potrzebę odłożenia terminu wejścia dyrektywy o rok, do 30 lipca 2021 r.
Europejski Urząd ds. Pracy (EUP) to kolejny krok w kierunku egzekwowania przepisów odnośnie pracowników delegowanych, w tym kierowców zawodowych. W praktyce będzie on kontrolował m.in. czas pracy i płacę kierujących ciężarówkami. Gdy pakiet mobilności wejdzie w życie, przepisy o pracownikach delegowanych staną się numerem jeden – jeśli chodzi o ilość kontroli.
Od momentu wdrożenia ustawy Loi Macron w dalszym ciągu przysparza ona przewoźnikom wiele kłopotów. Jak sobie sprawnie poradzić z tymi przepisami? Oto kilka rad. Sprawdź!
Szczegółowe zasady dotyczące stosowania dyrektywy o delegowaniu dotyczące transportu międzynarodowego zostaną przyjęte w Pakiecie Mobilności, nad którym obecnie pracuje Rada UE i Parlament Europejski. Sprawdź na jakim etapie są prace.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »