Filtruj treść
Filtruj

Podział przerw przy prowadzeniu przez 10 godz.

Autor: Adam Janus

Dodano: 26 marca 2024
Podział przerw przy prowadzeniu przez 10 godz.
Pytanie:  Jazda ma trwać 10 godzin, jak należy prawidłowo podzielić przerwy? Czy po 4,5 godz. jazdy, pierwsza przerwa może być dzielona, a druga już nie może?

Zasady wykorzystywania przerw w trakcie dziennego okresu prowadzenia pojazdu uregulowane są w przepisach rozporządzenia 561/2006 (WE). Zgodnie z tymi przepisami kierowca musi rozłożyć przerwy tak, aby najpóźniej po okresie 4h 30 min. wykonana była przerwa minimum 45 minutowa.

Przerwa taka może być jednak podzielona na dwa krótsze okresy, gdzie pierwsza cześć musi wynosić co najmniej 15 min., a druga co najmniej 30 minut.

Są to oczywiście wymagania minimalne co oznacza, że okresy przerwy mogą być wydłużone. Wykonanie jednej pełnej przerwy min. 45 minut lub przerwy dzielonej 15+30 minut upoważnia kierowcę do kolejnego okresu jazdy ciągłej w wymiarze maksymalnym 4h 30 min.

W tym zakresie nie ma znaczenia, czy kierowca może w trakcie dziennego okresu prowadzenia jechać 9 czy 10 godzin. Bowiem każda przerwa w prawidłowym wymiarze odcina okres rozliczeniowy (okres jazdy ciągłej).

Korzyści 

Przeczytaj także:

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak prawidłowo podzielić przerwę?
  • Dlaczego pierwsza część przerwy trwająca ponad 45 min. może być powodem naruszenia przepisów?  
  • Co to jest pauza dzielona kierowcy?

Pozostało jeszcze 78% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Zyskaj dostęp do wszystkich płatnych treści na portalu

  • Aktualności o zmianach przepisów transportowych zawsze będziesz na bieżąco
  • Interpretacji przepisów zawsze z komentarzem, z którego wszystko jasno wynika
  • Konsultacji z ekspertami pytasz i otrzymujesz odpowiedzi
  • Dobrych praktyk transportowych rekomendowanych przez kancelarie sposobów postępowania, które warto naśladować
  • Telefonicznego dyżuru eksperta osobiście zadaj pytanie a natychmiast otrzymasz rozwiązanie
  • Edytowalnych wzorów dokumentów każdy przygotujesz w kilka minut
  • E-biblioteki z najnowszymi e-raportami branżowymi do pobrania

Logowanie

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Autor: Adam Janus

Specjalista z zakresu transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem w doradzaniu firmom transportowym i prowadzącym przewozy na potrzeby własne, były pracownik służb kontrolnych, trener i szkoleniowiec, autor wielu publikacji z zakresu czasu pracy kierowców, wymogów licencyjnych, przewozów ADR i innych zagadnień związanych z transportem drogowym

Czytelnicy tego artykułu skorzystali również z poniższych narzędzi

Informator transportowca

Znajdziesz tu dane teleadresowe służb kontrolnych. Dowiesz się też, ile wynoszą kary ITD. Ponadto w tym dziale są też dostępne informacje na temat utrudnień w ruchu, kursów walut, ograniczeń w ruchu i dni świątecznych.

 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x