Kierowca po 6 godzinach od początku pracy powinien zrobić przerwę. Czy ta zasada obowiązuje też wtedy, gdy szósta godzina wypada podczas oczekiwania na załadunek albo rozładunek, a więc podczas dyspozycji?
Zawodowy kierowca, prowadzący pojazd wyposażony w tachograf, musi przestrzegać nie tylko przepisów rozporządzenia nr 561/2006 (WE), które mówi głównie o normach czasu jazdy, przerwach i odpoczynkach kierowcy. Powinien również przestrzegać polskich przepisów o czasie pracy, a w szczególności ustawy o czasie pracy kierowców.
Pozostało jeszcze 88% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Zyskaj dostęp do wszystkich płatnych treści na portalu
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Aktualności o zmianach przepisów transportowych zawsze będziesz na bieżąco
Interpretacji przepisów zawsze z komentarzem, z którego wszystko jasno wynika
Konsultacji z ekspertami pytasz i otrzymujesz odpowiedzi
Dobrych praktyk transportowych rekomendowanych przez kancelarie sposobów postępowania, które warto naśladować
Telefonicznego dyżuru eksperta osobiście zadaj pytanie a natychmiast otrzymasz rozwiązanie
Edytowalnych wzorów dokumentów każdy przygotujesz w kilka minut
E-biblioteki z najnowszymi e-raportami branżowymi do pobrania
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu,możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu. Wyślij SMS o treści: WPR na numer 92568. Otrzymasz zwrotnego sms'a z kodem, który wpisz w poniższe pole. Koszt SMSa: 29 zł netto (35.67 zł brutto)
Specjalista z zakresu transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem w doradzaniu firmom transportowym i prowadzącym przewozy na potrzeby własne, były pracownik służb kontrolnych, trener i szkoleniowiec, autor wielu publikacji z zakresu czasu pracy kierowców, wymogów licencyjnych, przewozów ADR i innych zagadnień związanych z transportem drogowym