Filtruj treść
Filtruj

Tranzyt przez Niemcy busem do 9 osób

Michał  Dynerowicz

Autor: Michał Dynerowicz

Dodano: 3 listopada 2023
Zarobkowy przewóz osób bez licencji
Pytanie:  Firma wykonuje okazjonalny, międzynarodowy przewóz osób busem do 9 osób łącznie z kierowcą. Jeśli licencja na międzynarodowy przewóz osób nie jest wymagana, to jak traktowany jest zarobkowy (okazjonalny) przewóz osób na terytorium RP do polskiej granicy (zebranie pasażerów w Polsce i transport do Danii). Czy w takim przypadku nadal konieczne jest pozyskanie licencji krajowej? Czy licencją/zezwoleniem musi dysponować przedsiębiorca (działalność jednoosobowa), czy może ja posiadać zatrudniony pracownik? Czy tranzyt przez Niemcy (jazda z „zamkniętymi drzwiami”, postoje jedynie na odpoczynek) należy zgłaszać do Federalnego Urzędu ds. Przewozu Drogowego?

Należy sięgnąć tutaj do umów (porozumień) międzynarodowych, w tym do umów dwustronnych (bilateralnych). W przypadku Niemiec będzie to porozumienie między ministrami Polski i Niemiec w sprawie międzynarodowych przewozów podróżnych i ładunków z 11 września 1969 r., w brzmieniu z 8 listopada 1991 r. oraz do ustawodawstwa niemieckiego. Tego porozumienia próżno szukać w wykazie umów międzynarodowych udostępnionych przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Pojawia się ono jednak w różnych orzeczeniach sądów powszechnych i interpelacjach poselskich, stąd wniosek, że rzeczone porozumienie wciąż jest stosowane.

Przeczytaj także:

Korzyści 

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie przepisy regulują transport do 9 osób?
  • Który podmiot powinien mieć zezwolenie?

Pozostało jeszcze 65% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Zyskaj dostęp do wszystkich płatnych treści na portalu

  • Aktualności o zmianach przepisów transportowych zawsze będziesz na bieżąco
  • Interpretacji przepisów zawsze z komentarzem, z którego wszystko jasno wynika
  • Konsultacji z ekspertami pytasz i otrzymujesz odpowiedzi
  • Dobrych praktyk transportowych rekomendowanych przez kancelarie sposobów postępowania, które warto naśladować
  • Telefonicznego dyżuru eksperta osobiście zadaj pytanie a natychmiast otrzymasz rozwiązanie
  • Edytowalnych wzorów dokumentów każdy przygotujesz w kilka minut
  • E-biblioteki z najnowszymi e-raportami branżowymi do pobrania

Logowanie

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Michał  Dynerowicz

Autor: Michał Dynerowicz

ekspert z zakresu prawa związanego z transportem drogowym, prelegent szkoleń dla kadry zarządzającej przedsiębiorstw transportowych, absolwent studiów podyplomowych z zakresu prawa gospodarczego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (praca dyplomowa na temat statusu prawnego kierowcy w międzynarodowym transporcie drogowym), a wcześniej Prawa na Wydziale Prawa i Administracji Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Własna praktyka doradcza - Prawnik w transporcie

Czytelnicy tego artykułu skorzystali również z poniższych narzędzi

Informator transportowca

Znajdziesz tu dane teleadresowe służb kontrolnych. Dowiesz się też, ile wynoszą kary ITD. Ponadto w tym dziale są też dostępne informacje na temat utrudnień w ruchu, kursów walut, ograniczeń w ruchu i dni świątecznych.

 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x