Filtruj treść
Filtruj

przewozy do 3,5 t

  Transport busem do 3,5 t. z lawetą do 3,5 ton - zasady

Transport busem do 3,5 t. z lawetą do 3,5 ton - zasady

Pytanie:  Przedsiębiorca wykonuje przewozy drogowe na potrzeby własne w promieniu do 300 km od siedziby firmy. Transporty wykonywane są zestawem: bus 3,5 t. + laweta 3,5 t. Wykonując taki przewóz jest zobowiązany m.in. do założenia tachografu w busie. W związku z tym powstają następujące pytania. Jak często należy zgrywać dane z tachografu? Czy jeżdżąc samym busem bez podczepionej lawety, trzeba mieć kartę kierowcy w tachografie? Jaką funkcję ustawić na selektorze po dotarciu do miejsca i rozpoczęciu pracy sprzętem, który był wieziony na lawecie? Czy kierowcę obowiązują takie same przepisy jak kierowców zawodowych?

W zaprezentowanym przypadku obowiązek stosowania tachografu występuje tylko w sporadycznych sytuacjach, tzn. gdy trasa przejazdu przekracza promień 100 km od siedziby firmy. Kierowca wtedy jest traktowany jak normalny kierowca zawodowy, czyli musi przestrzegać norm czasu pracy. W przypadku wykonywania pracy na dowożonym sprzęcie, karta powinna być w tachografie, który należy ustawić w pozycję „inne prace”. W przypadku jazdy wyłącznie w promieniu do 100 km (niezależnie od tego czy z przyczepą czy bez przyczepy), karta nie musi być w tachografie, a urządzenie należy ustawić na tryb OUT.

Zarobkowy przewóz osób bez licencji

Tranzyt przez Niemcy busem do 9 osób

Pytanie:  Firma wykonuje okazjonalny, międzynarodowy przewóz osób busem do 9 osób łącznie z kierowcą. Jeśli licencja na międzynarodowy przewóz osób nie jest wymagana, to jak traktowany jest zarobkowy (okazjonalny) przewóz osób na terytorium RP do polskiej granicy (zebranie pasażerów w Polsce i transport do Danii). Czy w takim przypadku nadal konieczne jest pozyskanie licencji krajowej? Czy licencją/zezwoleniem musi dysponować przedsiębiorca (działalność jednoosobowa), czy może ja posiadać zatrudniony pracownik? Czy tranzyt przez Niemcy (jazda z „zamkniętymi drzwiami”, postoje jedynie na odpoczynek) należy zgłaszać do Federalnego Urzędu ds. Przewozu Drogowego?
Korzyści 

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie przepisy regulują transport do 9 osób?
  • Który podmiot powinien mieć zezwolenie?
Wynagrodzenie kierowcy międzynarodowego prowadzącego busa do 3,5 t

Wynagrodzenie kierowcy międzynarodowego prowadzącego busa do 3,5 t

W jaki sposób według przepisów pakietu „pakietu mobilności” należy naliczać wynagrodzenia kierowców w transporcie własnym międzynarodowym. Produkujemy meble i własnym transportem dowodzimy je do klientów na terenie Niemiec. Meble dowozimy busami o dmc do 3,5 t. Czy obowiązują nas stawki niemieckie czy polskie po przekroczeniu granicy? Czy musimy liczyć diety wirtualne? Czy musimy wypisywać delegację i na odcinku polskim naliczać diety polskie? Co z dietami zagranicznymi w tym przypadku?

Korzyści 

Z artykułu dowiesz się:

Jak rozliczać wynagrodzenia kierowców busów do 3,5 t realizujących przewozy na potrzeby własne za granice?

Czy jeżeli kierowca nie podlega przepisom o delegowaniu, to należą mu się diety i ryczałty (w przypadku podróży zagranicznych)?

 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x