Filtruj treść
Filtruj

Transport busem do 3,5 t. z lawetą do 3,5 ton - zasady

Autor: Adam Janus

Dodano: 4 marca 2024
  Transport busem do 3,5 t. z lawetą do 3,5 ton - zasady
Pytanie:  Przedsiębiorca wykonuje przewozy drogowe na potrzeby własne w promieniu do 300 km od siedziby firmy. Transporty wykonywane są zestawem: bus 3,5 t. + laweta 3,5 t. Wykonując taki przewóz jest zobowiązany m.in. do założenia tachografu w busie. W związku z tym powstają następujące pytania. Jak często należy zgrywać dane z tachografu? Czy jeżdżąc samym busem bez podczepionej lawety, trzeba mieć kartę kierowcy w tachografie? Jaką funkcję ustawić na selektorze po dotarciu do miejsca i rozpoczęciu pracy sprzętem, który był wieziony na lawecie? Czy kierowcę obowiązują takie same przepisy jak kierowców zawodowych?

W zaprezentowanym przypadku obowiązek stosowania tachografu występuje tylko w sporadycznych sytuacjach, tzn. gdy trasa przejazdu przekracza promień 100 km od siedziby firmy. Kierowca wtedy jest traktowany jak normalny kierowca zawodowy, czyli musi przestrzegać norm czasu pracy. W przypadku wykonywania pracy na dowożonym sprzęcie, karta powinna być w tachografie, który należy ustawić w pozycję „inne prace”. W przypadku jazdy wyłącznie w promieniu do 100 km (niezależnie od tego czy z przyczepą czy bez przyczepy), karta nie musi być w tachografie, a urządzenie należy ustawić na tryb OUT.

Korzyści 
  • Czy jadąc busem z przyczepą (zestaw dmc pow. 7 ton) należy mieć tachograf?
  • Czy transportując do 100 km od bazy busem z przyczepą o dmc do 7 t. trzeba używać tachografu?
  • Jakie są inne obowiązki firmy wynikające z zainstalowania tachografu?
  • O czym należy pamiętać transportując NPW zestawem do 7 t. w trasie ponad 100 km?

Przeczytaj także:

Pozostało jeszcze 75% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Zyskaj dostęp do wszystkich płatnych treści na portalu

  • Aktualności o zmianach przepisów transportowych zawsze będziesz na bieżąco
  • Interpretacji przepisów zawsze z komentarzem, z którego wszystko jasno wynika
  • Konsultacji z ekspertami pytasz i otrzymujesz odpowiedzi
  • Dobrych praktyk transportowych rekomendowanych przez kancelarie sposobów postępowania, które warto naśladować
  • Telefonicznego dyżuru eksperta osobiście zadaj pytanie a natychmiast otrzymasz rozwiązanie
  • Edytowalnych wzorów dokumentów każdy przygotujesz w kilka minut
  • E-biblioteki z najnowszymi e-raportami branżowymi do pobrania

Logowanie

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Autor: Adam Janus

Specjalista z zakresu transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem w doradzaniu firmom transportowym i prowadzącym przewozy na potrzeby własne, były pracownik służb kontrolnych, trener i szkoleniowiec, autor wielu publikacji z zakresu czasu pracy kierowców, wymogów licencyjnych, przewozów ADR i innych zagadnień związanych z transportem drogowym

Czytelnicy tego artykułu skorzystali również z poniższych narzędzi

Informator transportowca

Znajdziesz tu dane teleadresowe służb kontrolnych. Dowiesz się też, ile wynoszą kary ITD. Ponadto w tym dziale są też dostępne informacje na temat utrudnień w ruchu, kursów walut, ograniczeń w ruchu i dni świątecznych.

 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x