Filtruj treść
Filtruj

Czy kierowca cysterny musi zdać egzamin przed TDT?

Autor: Tomasz Dudek

Dodano: 23 grudnia 2021
Czy kierowca cysterny musi zdać egzamin przed TDT?

Czy osoba, która przewozi cysterną i obsługuje cysternę z np. mąką musi mieć ukończone szkolenie i zdany egzamin przed TDT na nalewaki UNO. Czy wynika to wprost z przepisów? Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego, jakim powinny odpowiadać urządzenia do napełniania i opróżniania zbiorników transportowych – wyjaśnia jedynie kto powinien odbyć szkolenie, ale czy dotyczy to wszystkich czy tylko przewożących materiały niebezpieczne? Czy Klasa 9 o której mowa w przepisach o przewozie materiałów niebezpiecznych - Różne materiały i przedmioty - dotyczy również wszystkich przewożących towary niezaliczane jako niebezpieczne, które są pod ciśnieniem napełniane, opróżniane lub przewożone (np. mąka, cement, nawozy, płyn petrygo, oleje, asfalt, masy bitumiczne i inne), a zarazem wymaga stosownych uprawnień?

Na początku w odpowiedzi na skierowane pytanie należy wyjaśnić, że warunki techniczne dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy
i modernizacji urządzeń do napełniania i opróżniania zbiorników transportowych, w tym:

  1. Portowych ramion przeładunkowych;

  2. Urządzeń do napełniania i opróżniania zbiorników transportowych, w tym ramion przeładunkowych dla stałych, ciekłych i gazowych towarów niebezpiecznych;

  3. Urządzeń, w tym ramion przeładunkowych, do napełniania i opróżniania pod ciśnieniem wyższym niż 0,5 bara i zaklasyfikowanych do I, II lub III kategorii, przeznaczonych do płynów zaliczonych do grupy 2 zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 9 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2014 r. poz. 1645 i 1662) dotyczącymi zasadniczych wymagań dla urządzeń ciśnieniowych i zespołów urządzeń ciśnieniowych

- ograniczonych z jednej strony zaworem odcinającym od instalacji technologicznej lub przesyłowej (przykład – rysunek 1), a z drugiej elementem łączącym z napełnianym lub opróżnianym zbiornikiem transportowym (przykład – rysunek 2), zwanych dalej „urządzeniami NO” określa rozporządzenie w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego, jakim powinny odpowiadać urządzenia do napełniania i opróżniania zbiorników transportowych.

Korzyści 

Pozostało jeszcze 70% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Zyskaj dostęp do wszystkich płatnych treści na portalu

  • Aktualności o zmianach przepisów transportowych zawsze będziesz na bieżąco
  • Interpretacji przepisów zawsze z komentarzem, z którego wszystko jasno wynika
  • Konsultacji z ekspertami pytasz i otrzymujesz odpowiedzi
  • Dobrych praktyk transportowych rekomendowanych przez kancelarie sposobów postępowania, które warto naśladować
  • Telefonicznego dyżuru eksperta osobiście zadaj pytanie a natychmiast otrzymasz rozwiązanie
  • Edytowalnych wzorów dokumentów każdy przygotujesz w kilka minut
  • E-biblioteki z najnowszymi e-raportami branżowymi do pobrania

Logowanie

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x