Filtruj treść
Filtruj

odpoczynek kierowcy w kabinie ciężarówki

Odpoczynki kierowcy - jak pogodzić sprzeczne przepisy

Pytanie:  Proszę o wskazanie najlepszego rozwiązania w związku z odpoczynkami kierowcy. Mamy przepis mówiący o tym, że jedna wykresówka jest przeznaczona na 24 godziny jazdy, oraz kary za nieuzasadnione użycie dwóch wykresówek w tym samym okresie. Ponadto kierowca odbierający odpoczynek w pojeździe musi pozostawić tarczę w tachografie. Na dodatek ITD w naszym regionie uważa, że wymiana tarczy w trakcie odpoczynku narusza ten odpoczynek, więc inspektorzy nakładają kary za przerwany odpoczynek.
Nie ma możliwości stosowania tych przepisów łącznie. Do tej pory nasi kierowcy poruszający się po Europie po zakończeniu pracy wyjmowali tarcze z tachografów i rysowali długość odpoczynków na kratownicy. Nie mieli problemów na drodze podczas kontroli, jednak obawiamy się kontroli w przedsiębiorstwie, ponieważ rozliczamy delegacje ryczałtem 25%. Jeśli ściśle zastosujemy wymóg zmiany tarczy w tachografie co 24 godziny, nieuniknione będzie nakładanie się na siebie okresów aktywności dobowej, co również jest karane.
Podczas analizy tarcz wychodzi nam, że bardzo często wymiana tarczy przypada w połowie odpoczynku. Kierowcy musieliby budzić się w nocy i wymieniać tarczkę. Wolą metodę rysowania pauzy na kratownicy, ponieważ wówczas nie muszą się obawiać, że okresy aktywności się nałożą, ale to również jest niezgodne z przepisami, skoro przebywają w pojeździe. Na dodatek, jak napisałam, nasi inspektorzy nie uznają wymiany tarczy w trakcie odpoczynku. Jak rozwiązać taki problem?
 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x