Spotkanie z ekspertem: Czas pracy kierowców dla zaawansowanych 8.04.2024.
. Nie przegap zapisów >>
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
ciężarówki
ciężarówki
Ciężarówki używane przez cyrki i wesołe miasteczka - czas pracy kierowców
Pytanie:
Mam pytanie o wyłączenie na podstawie art. 13 ust. 1 lit. j rozporządzenia rady (EWG) nr 561/2006. Czy dotyczy przewozów wykonywanych tylko specjalistycznymi pojazdami, czy również zwykłymi ciężarówkami używanymi przez cyrki i wesołe miasteczka?
Piotr Kowalski
1 września 2010 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Archiwalny
Dźwigi na ciężarówkach - co z winietami, zaświadczeniem i tachografem
Pytanie:
Firma posiada dźwigi zamontowane na dużych ciężarówkach. Czy musi mieć zaświadczenie na przewozy na potrzeby własne? Czy musi kupować winiety? Czy w dźwigu powinien być tachograf?
Władysław Kwiatkowski
1 września 2010 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Odszkodowanie od kierowcy, który spowodował wypadek i odszedł z pracy
Pytanie:
Kierowca, jadąc po autostradzie niemieckiej, spowodował wypadek. Była to wina tego kierowcy - nietrzymanie odpowiedniej odległości. Ciężarówka została wyceniona przez rzeczoznawcę jako szkoda całkowita. Kierowca po przyjeździe do firmy powiadomił nas, że się zwalnia i sprawa wypadku go nie interesuje - to nasz problem. Czy ponosi odpowiedzialność za wyrządzoną szkodę? W zakresie czynności podpisał, że odpowiada za powierzone mienie - samochód.
Beata Naróg
26 sierpnia 2010 r.
Wymogi dla kierowców
Kara za brak właściwego opakowania w przewozie ADR
Pytanie:
Załącznik do ustawy o transporcie drogowym przewiduje: Lp. 6.4.1. Wykonywanie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych bez wymaganego opakowania, w niewłaściwym opakowaniu lub w opakowaniu niespełniającym wymagań umowy ADR - 3.000. Czy kara 3.000 zł nakładana jest za każde opakowanie niespełniające wymagań ADR znajdujące się w jednostce transportowej?
Piotr Kowalski
17 sierpnia 2010 r.
Problemy z ładunkami
Stosowanie przepisów o przewozach na potrzeby własne do usług pocztowych
Pytanie:
Artykuł 3 ustawy o transporcie drogowym brzmi:
Do przewozów drogowych wykonywanych:
1) w ramach powszechnych usług pocztowych,
2) w ramach usług polegających na przewozie odpadów komunalnych lub nieczystości ciekłych,
3) przez podmioty niebędące przedsiębiorcami,
4) w ramach usuwania skutków awarii lub wypadków pojazdami pomocy drogowej
- stosuje się odpowiednio przepisy ustawy dotyczące niezarobkowego przewozu drogowego.
Czy to oznacza, że podczas takich przewozów muszą być spełnione 4 warunki definiujące przewóz na potrzeby własne, a więc:
pojazdy samochodowe używane do przewozu muszą być prowadzone przez przedsiębiorcę lub jego pracowników,
przedsiębiorca ma się legitymować tytułem prawnym do dysponowania pojazdami samochodowymi,
w przypadku przejazdu pojazdu załadowanego - rzeczy przewożone muszą być własnością przedsiębiorcy lub zostać przez niego sprzedane, kupione, wynajęte, wydzierżawione, wyprodukowane, wydobyte, przetworzone lub naprawione albo celem przejazdu ma być przewóz osób bądź rzeczy z przedsiębiorstwa lub do przedsiębiorstwa na jego własne potrzeby, a także przewóz pracowników i ich rodzin,
przewóz nie może być przewozem w ramach prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie usług turystycznych?
Piotr Kowalski
10 sierpnia 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Świadectwo kwalifikacji w przewozach na potrzeby własne
Pytanie:
Czy muszę mieć świadectwo kwalifikacji, jeśli chcę wykonać transport na potrzeby własne do kat. C lub kat. D? Co jest potrzebne w takiej sytuacji, skoro wykonuję przewóz rzeczy lub osób niezarobkowo?
Władysław Kwiatkowski
6 sierpnia 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Opłata za korzystanie ze środowiska - jak obliczyć i kiedy zapłacić
Pytanie:
Mam jedno auto ciężarowe. W jaki sposób obliczyć wysokość opłaty za korzystanie ze środowiska i kiedy powstaje obowiązek zapłaty?
Iwona Czauderna
30 lipca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Archiwalny
Monter okien - czy podlega pod rozporządzenie nr 561/2006
Pytanie:
Firma zajmuje się montażem okien. Posiada samochód ciężarowy o dmc poniżej 7,5 t, którym kieruje pracownik będący monterem okien. Montaże odbywają się w promieniu do 50 km od bazy firmy. Czy kierowca podlega pod rozporządzenie nr 561/2006? Czy w pojeździe musi być zainstalowany i użytkowany tachograf?
Przemysław Rafalski
29 lipca 2010 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Archiwalny
Ciężarówka należąca do rolnika a ustawa o transporcie
Pytanie:
Czy rolnik posiadający dużą ciężarówkę podlega pod ustawę o transporcie drogowym? Czy musi mieć w pojeździe zainstalowany tachograf? Czy ma obowiązek go używać? Jakie dokumenty są wymagane podczas przewozu? Chodzi o osobę, która przewozi tylko własne produkty rolne, ale chce tym samochodem przywieźć sobie też węgiel z odległego Śląska.
Władysław Kwiatkowski
14 lipca 2010 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Przerwy kierowców a nieuzasadnione postoje
Pytanie:
Pan Lankamer w swojej odpowiedzi na pytanie czytelnika podał następujący przykład:
„Kierowca wykonujący przewóz na potrzeby własne wyruszył w trasę nocą. Po 2 godzinach jazdy złapał gumę, w związku z czym przez godzinę wymieniał koło na zapasowe. Po kolejnych 2 godzinach jazdy postanowił zrobić sobie przerwę śniadaniową, która przeciągnęła się na tyle, że w dalszą drogę wyruszył dopiero po 2 godzinach. Po kolejnej godzinie jazdy dotarł do celu podróży, gdzie przez godzinę nadzorował rozładunek towaru, a następnie niezwłocznie ruszył w drogę powrotną. Po godzinie jazdy postanowił zboczyć z trasy na obiad, który jadł przez kolejną godzinę. Po posileniu się, co trwało godzinę, powrócił do bazy. A zatem pracownik był w trasie w sumie przez 12 godzin, ale tylko 9 godzin i 15 minut należy mu zaliczyć do czasu pracy. Miał w trasie 2 przerwy, w czasie których nie wykonywał pracy, tylko spożywał posiłki. Przerwy te trwały w sumie 3 godziny, ale 15 minut z nich należy zaliczyć do czasu pracy (jako przewidzianą w przepisach przerwę na posiłek). Tym samym kierowca nie przekroczył maksymalnego czasu pracy w porze nocnej, gdyż pozostałe 2 godziny 45 minut zostaną zaliczone do czasu dyżuru, niewliczanego do czasu pracy ".
Nie bardzo rozumiem, dlaczego nieuzasadnione postoje podczas pracy mam zaliczyć do dyżuru, za który należy wypłacić wynagrodzenie. Kierowca podczas prowadzenia pojazdu, np. zgodne z rozporządzeniem nr 561/2006, ma robić ściśle określone przerwy, powiedzmy - 45-minutowe, podczas gdy czas prowadzenia pojazdu w tym dniu nie przekraczał 9 godzin. Moim zdaniem do czasu dyżuru mam obowiązek zaliczyć przerwy w wymiarze określonym w przepisach, a nieuzasadnione przedłużenie postoju będzie w tym przypadku niepłatne. Gdyby kierowca wiedział, że „biesiadowanie" zostanie mu zaliczone do płatnego dyżuru, to każdy posiłek spożywałby przez co najmniej 2 godziny.
Karol Lankamer
25 czerwca 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Archiwalny
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu dla właściciela firmy
Pytanie:
W jaki sposób mam potwierdzić okres nieprowadzenia, odpoczynku tygodniowego itd., jeśli sam jako właściciel firmy prowadzę dany pojazd o dmc 40 t na terenie UE?
Władysław Kwiatkowski
11 czerwca 2010 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Samozatrudnienie kierowców na terenie Unii
Pytanie:
Czy jest dopuszczalne samozatrudnienie kierowców w transporcie drogowym rzeczy na terenie UE?
Karolina Płaczek
8 czerwca 2010 r.
Umowy z kierowcami
Archiwalny
Winiety roczne - czy to prawda, że od jutra są nieważne?
Pytanie:
Mam winietę roczną ważną do 22 czerwca 2010 r. Dzisiaj kierowca dowiedział się, że moja winieta jest ważna tylko do jutra, ponieważ został skrócony okres ważności winiet rocznych. Jaki przepis to reguluje i dlaczego go wprowadzono?
Karolina Płaczek
27 maja 2010 r.
Problemy z ładunkami
Oklejanie naczep dodatkowymi taśmami odblaskowymi
Pytanie:
Proszę o informacje, czy wszedł w życie obowiązek oklejania naczep dodatkowymi taśmami odblaskowymi.
Michał Petranik
27 maja 2010 r.
Problemy z ładunkami
Własna baza transportowa - od kiedy wymagana?
Pytanie:
Czy firmy transportowe prowadzące działalność gospodarczą - transport drogowy - będą musiały od nowego roku posiadać własną bazę transportową?
Michał Petranik
14 maja 2010 r.
Problemy z ładunkami
« pierwsza
«
1
2
3
»
ostatnia »
3149
3366
3538
3364
3236
3235
5297
3709
3707
3137
5456
3195
3356
3355
3354
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x