Filtruj treść
Filtruj

Certyfikat kompetencji zawodowych przewoźnika

Utrata certyfikatu kompetencji zawodowych

Certyfikat kompetencji zawodowych w transporcie

Certyfikat kompetencji zawodowych jest jednym z najważniejszych dokumentów wymaganych przy prowadzeniu działalności w zakresie transportu rzeczy i osób. Wyjaśniamy, kto powinien posiadać certyfikat, w jaki sposób można go uzyskać, jakie mogą być powody utraty certyfikatu i w jaki sposób można go odzyskać, po stracie uprawnień.

Zapłacenie kary za niezwrócenie certyfikatu kompetencji zawodowych nie zwalnia z obowiązku jego zwrotu do właściwego organu licencyjnego. Kara została nałożona właśnie za niezwrócenie dokumentu w określonym terminie.

Termin na zwrot certyfikatu kompetencji zawodowych

Zgodnie z przepisami zarządzający transportem ma obowiązek zwrotu certyfikatu kompetencji zawodowych do organu licencyjnego w terminie 14 dni od ostatecznej decyzji o stwierdzeniu niezdolności zarządzającego do kierowania operacjami transportowymi.

W rozpatrywanym przypadku należy jak najszybciej dokonać zwrotu certyfikatu, ponieważ jeśli zarządzający tego nie dokona, naraża się na dodatkowe konsekwencje. Są one związane z przywróceniem zdolności do kierowania operacjami transportowymi.

Fizyczne posiadanie certyfikatu w sytuacji jego cofnięcia i tak powoduje, że dana osoba nie może wykonywać funkcji zarządzającego transportem – certyfikat jest nieważny.

Utrata certyfikatu pociąga za sobą poważne konsekwencje, ponieważ firma musi znaleźć kolejnego zarządzającego transportem, gdyż czas na odzyskanie certyfikatu jest dość długi.

 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x