Filtruj treść
Filtruj

awaria samochodu

Uszkodzenie karty (lub tachografu) w trasie, co robić?

Uszkodzenie karty (lub tachografu) w trasie, co robić?

Pytanie:  Kierowca kilkukrotnie w porze nocnej zauważa, że tachograf komunikuje „karta straciła ważność". Karta kierowcy jest jednak ważna jeszcze przez kolejny rok. Kierowca przeszedł na ręczną ewidencje na wydrukach. Następnie wykonał telefon do PWPW zgłaszając niesprawność karty, skąd otrzymał odpowiedź, że trzeba to zgłosić e-mailem na odpowiednim formularzu. Niestety w nocy na parkingu, kierowca nie ma dostępu do: komputera czy faksu. Czy takiego zgłoszenia może dokonać telefonicznie, załączając zdjęcie i podając odpowiednie dane? Ostatecznie reklamacja została wysłana z biura firmy następnego dnia, ale powstaje luka w danych ewidencyjnych na tachografie. Ponadto kierowca nie ma dokumentu reklamacji przy sobie, a musi jechać dalej. Jak postąpić w takiej sytuacji?

W tej sytuacji trudno jest stwierdzić, czy doszło do uszkodzenia samej karty, czy może tachografu. Obecnie przepisy przewidują możliwość wykonywania przewozów zarówno w przypadku uszkodzenia karty, jak i tachografu. Jednakże w obydwu przypadkach uregulowania są nieco inaczej określone i należy ściśle przestrzegać przesłanek, które to umożliwiają.

Korzyści 

Z artykułu dowiesz się:

Jakie są procedury w przypadku uszkodzenia: karty lub tachografu?

Jakie kary mogą spotkać kierowcę za nieprzestrzeganie tych procedur po wystąpieniu awarii?

 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x