Filtruj treść
Filtruj

Przewozy na potrzeby własne

W dziale tym znajdują się informacje niezbędne dla przedsiębiorców wykonujących przewóz na potrzeby własne. Z porad zawartych w tym dziale dowiesz się, jakie są wymagania w zakresie zaświadczeń na przewozy na potrzeby własne, samochodów, którymi wykonuje się przewozy na potrzeby własne, oraz kierowców wykonujących przewozy na potrzeby własne. Dowiesz się również, jaka dokumentacja jest potrzebna przy przewozach na potrzeby własne.

Wyszukiwarka

W dziale tym znajdują się informacje niezbędne dla przedsiębiorców wykonujących przewóz na potrzeby własne. Z porad zawartych w tym dziale dowiesz się, jakie są wymagania w zakresie zaświadczeń na przewozy na potrzeby własne, samochodów, którymi wykonuje się przewozy na potrzeby własne, oraz kierowców wykonujących przewozy na potrzeby własne. Dowiesz się również, jaka dokumentacja jest potrzebna przy przewozach na potrzeby własne.

Przerwy kierowców a nieuzasadnione postoje

Pytanie:  Pan Lankamer w swojej odpowiedzi na pytanie czytelnika podał następujący przykład: „Kierowca wykonujący przewóz na potrzeby własne wyruszył w trasę nocą. Po 2 godzinach jazdy złapał gumę, w związku z czym przez godzinę wymieniał koło na zapasowe. Po kolejnych 2 godzinach jazdy postanowił zrobić sobie przerwę śniadaniową, która przeciągnęła się na tyle, że w dalszą drogę wyruszył dopiero po 2 godzinach. Po kolejnej godzinie jazdy dotarł do celu podróży, gdzie przez godzinę nadzorował rozładunek towaru, a następnie niezwłocznie ruszył w drogę powrotną. Po godzinie jazdy postanowił zboczyć z trasy na obiad, który jadł przez kolejną godzinę. Po posileniu się, co trwało godzinę, powrócił do bazy. A zatem pracownik był w trasie w sumie przez 12 godzin, ale tylko 9 godzin i 15 minut należy mu zaliczyć do czasu pracy. Miał w trasie 2 przerwy, w czasie których nie wykonywał pracy, tylko spożywał posiłki. Przerwy te trwały w sumie 3 godziny, ale 15 minut z nich należy zaliczyć do czasu pracy (jako przewidzianą w przepisach przerwę na posiłek). Tym samym kierowca nie przekroczył maksymalnego czasu pracy w porze nocnej, gdyż pozostałe 2 godziny 45 minut zostaną zaliczone do czasu dyżuru, niewliczanego do czasu pracy ". Nie bardzo rozumiem, dlaczego nieuzasadnione postoje podczas pracy mam zaliczyć do dyżuru, za który należy wypłacić wynagrodzenie. Kierowca podczas prowadzenia pojazdu, np. zgodne z rozporządzeniem nr 561/2006, ma robić ściśle określone przerwy, powiedzmy - 45-minutowe, podczas gdy czas prowadzenia pojazdu w tym dniu nie przekraczał 9 godzin. Moim zdaniem do czasu dyżuru mam obowiązek zaliczyć przerwy w wymiarze określonym w przepisach, a nieuzasadnione przedłużenie postoju będzie w tym przypadku niepłatne. Gdyby kierowca wiedział, że „biesiadowanie" zostanie mu zaliczone do płatnego dyżuru, to każdy posiłek spożywałby przez co najmniej 2 godziny.

Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo

Aktualności i porady ekspertów

Wzory dokumentów

E-biblioteka z raportami

Załóż konto testowe

Porad udzielają wybitni eksperci

Sprawdź wszystkich ekspertów portalu »

Zadaj pytanie ekspertowi

Skonsultuj swój problem z naszym ekspertem 

Zadaj pytanie ekspertowi »

Eksperci radzą

ocrk

Kancelaria Prawna Morawiec & Kot sp. z o.o. sp.k. to zespół prawników specjalizujących się w prawie gospodarczym, handlowym i transportowym, która świadczy pomoc prawną klientom indywidualnym oraz przedsiębiorcom. Prowadzi postępowania windykacyjne, weryfikuje umowy, podejmuje czynności ukierunkowane na założenie nowych podmiotów gospodarczych. Kancelaria prowadzi także postępowania celno-skarbowe. W sferze zainteresowań Kancelarii pozostaje również prawo upadłościowe.

 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x