Pełne rozstrzygnięcie tego problemu wymagałoby analizy dokumentów transportowych pod kątem zapisów dotyczących prawa właściwego dla umowy przewozu oraz zakresu obowiązków przewoźnika. Zamieszczam jednak kilka wskazówek i ogólnych spostrzeżeń – jak należałoby rozwiązać ten problem.
Wykonywany był międzynarodowy przewóz drogowy z Polski do Niemiec. Wiemy zatem, że przewóz podlegał pod przepisy Konwencji CMR, a w zakresie nieuregulowanym przepisami tej Konwencji - pod przepisy prawa państwa, którego ustawodawstwo jest właściwe zgodnie z rozporządzeniem 593/2008. Brzmi skomplikowanie, ale wcale tak nie jest.
Przeczytaj także:
Z artykułu dowiesz się:
Zdarza się, że w zaświadczeniu o nieprowadzeniu pojazdów przez pomyłkę zostaną wpisane błędne dane. Co robić w takiej sytuacji, żeby nie dostać kary?
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »