UE przyjęła rozporządzenie o infrastrukturze paliw alternatywnych. Zakłada ono zainstalowanie stacji ładowania dla elektrycznych ciężarówek co 100 km wzdłuż najważniejszych unijnych korytarzy transportowych. Proces budowy ma zakończyć się do 2030 r.
Przeczytaj także:
Komisja Europejska przedstawiła propozycje dotyczące zakończenia sprzedaży samochodów ciężarowych i autobusów z silnikami spalinowymi. Wynikają one z nowych norm emisji CO2. Spalinowe autobusy miejskie będą eliminowane ze sprzedaży po 2030 r. a ciężarówki po 2040 r.
Zgodnie z tymi propozycjami średni poziom emisji CO2 z nowych pojazdów ciężarowych ma być stopniowo zmniejszany, tak aby do roku 2040 poziom ten został obniżony o 90% w porównaniu do lat 2019/2020.
Pisaliśmy o tym:
Z artykułu dowiesz się:
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »