Filtruj treść
Filtruj

Jak liczyć 7 dni dla kabotażu?

Michał  Dynerowicz

Autor: Michał Dynerowicz

Dodano: 13 października 2021
Jak liczyć 7 dni dla kabotażu?

W UE obowiązują limity w odniesieniu do kabotażu. Po przywiezieniu towaru do danego kraju można wykonać najwyżej 3 kabotaże w ciągu 7 dni. Od którego momentu można uznać, że rozpoczęło się 7 nowych dni i znowu można zrobić „trójkę” kabotaży?

Wykonywanie przewozów kabotażowych w przyjmującym państwie członkowskim powinno odbywać się w następujący sposób:

1. poprzez wykonanie trzech krajowych operacji transportowych w okresie nie dłuższym niż 7 dni, licząc od daty dostarczenia ładunku w przychodzącym transporcie międzynarodowym; albo

2. poprzez wykonanie jednej krajowej operacji transportowej w okresie nie dłuższym niż 3 dni, licząc od daty wjazdu do przyjmującego państwa członkowskiego bez dostawy towarów.

Korzyści 

Z artykułu dowiesz się:

Co zrobić gdy minie 7 dni, a kierowca wykona dopiero 2 kabotaże?

Co zrobić gdy kierowca wykona 3 kabotaże, ale w ciągu 3 dni?

Co powoduje „wyzerowanie” limitu kabotażu?

Pozostało jeszcze 78% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Zyskaj dostęp do wszystkich płatnych treści na portalu

  • Aktualności o zmianach przepisów transportowych zawsze będziesz na bieżąco
  • Interpretacji przepisów zawsze z komentarzem, z którego wszystko jasno wynika
  • Konsultacji z ekspertami pytasz i otrzymujesz odpowiedzi
  • Dobrych praktyk transportowych rekomendowanych przez kancelarie sposobów postępowania, które warto naśladować
  • Telefonicznego dyżuru eksperta osobiście zadaj pytanie a natychmiast otrzymasz rozwiązanie
  • Edytowalnych wzorów dokumentów każdy przygotujesz w kilka minut
  • E-biblioteki z najnowszymi e-raportami branżowymi do pobrania

Logowanie

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Michał  Dynerowicz

Autor: Michał Dynerowicz

ekspert z zakresu prawa związanego z transportem drogowym, prelegent szkoleń dla kadry zarządzającej przedsiębiorstw transportowych, absolwent studiów podyplomowych z zakresu prawa gospodarczego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (praca dyplomowa na temat statusu prawnego kierowcy w międzynarodowym transporcie drogowym), a wcześniej Prawa na Wydziale Prawa i Administracji Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Własna praktyka doradcza - Prawnik w transporcie
 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x