Może się zdarzyć, że pomiędzy jedną częścią przerwy a drugą czas jazdy niespodziewanie się wydłuży i kierowca skorzysta z odstępstwa. Zobacz na prostej grafice, jak sobie poradzić w takiej sytuacji.
Przerwę w jeździe ciężarówki wolno podzielić na dwie części: co najmniej 15 minut + co najmniej 30 minut.
Może się zdarzyć, że pomiędzy jedną częścią przerwy a drugą czas jazdy niespodziewanie się wydłuży i kierowca skorzysta z odstępstwa.
Wówczas nie trzeba wydłużać drugiej części przerwy.
Druga część przerwy może trwać tyle, ile trwałaby, gdyby odstępstwa nie było.
Wykorzystanie drugiej części przerwy w wymiarze 30 minut upoważnia kierowcę do rozpoczęcia kolejnego cyklu rozliczeniowego – kierowca może prowadzić przez kolejne 4,5 godziny.
art. 7 rozporządzenia (WE) nr 561/2006.
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: