W trakcie kontroli drogowej przeprowadzonej przez ITD stwierdzono brak przeglądu technicznego w naczepie. Kontrolowany przewoźnik jest w swojej firmie jednocześnie przedsiębiorcą i zarządzającym transportem. Wobec kogo zatem w trakcie postępowania administracyjnego zostaną wyciągnięte konsekwencje? Czy przewoźnik będzie odpowiadał za naruszenie jako zarządzający czy jako przedsiębiorca? Brak przeglądu technicznego to najpoważniejsze naruszenie (NN). Czy już po jednym takim stwierdzonym naruszeniu automatycznie odbędzie się procedura badania dobrej reputacji? Jakie możliwości obrony przed jej utratą posiada przewoźnik i co zrobić w sytuacji, gdy organ kontrolny jednak uzna, iż nastąpiła utrata dobrej reputacji?
Pozostało jeszcze 85% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Zyskaj dostęp do wszystkich płatnych treści na portalu
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Aktualności o zmianach przepisów transportowych zawsze będziesz na bieżąco
Interpretacji przepisów zawsze z komentarzem, z którego wszystko jasno wynika
Konsultacji z ekspertami pytasz i otrzymujesz odpowiedzi
Dobrych praktyk transportowych rekomendowanych przez kancelarie sposobów postępowania, które warto naśladować
Telefonicznego dyżuru eksperta osobiście zadaj pytanie a natychmiast otrzymasz rozwiązanie
Edytowalnych wzorów dokumentów każdy przygotujesz w kilka minut
E-biblioteki z najnowszymi e-raportami branżowymi do pobrania
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu,możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu. Wyślij SMS o treści: WPR na numer 92568. Otrzymasz zwrotnego sms'a z kodem, który wpisz w poniższe pole. Koszt SMSa: 29 zł netto (35.67 zł brutto)
Specjalista z zakresu transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem w doradzaniu firmom transportowym i prowadzącym przewozy na potrzeby własne, były pracownik służb kontrolnych, trener i szkoleniowiec, autor wielu publikacji z zakresu czasu pracy kierowców, wymogów licencyjnych, przewozów ADR i innych zagadnień związanych z transportem drogowym