Filtruj treść
Filtruj

Wydruki z tachografów - kiedy sporządzać i jak opisywać

Dodano: 7 lipca 2022
Wydruki z tachografów kiedy sporządzać i jak opisywać

Zapraszamy na szkolenie wyjaśniające zasady sporządzania wydruków przez kierowców. Podczas szkolenia dowiesz się m.in. co robić po przekroczeniu czasu pracy kierowcy, jak prawidłowo opisywać wydruki z tachografu, jakie są przykłady nieprawidłowych opisów, które może kwestionować ITD. Szkolenie prowadzi inspektor ITD z wieloletnim stażem.

Korzyści ze szkolenia:

  • uzupełnisz i usystematyzujesz swoją wiedzę na temat aktualnych przepisów oraz praktycznego podejścia kontrolerów w kraju i za granicą do przekroczeń usprawiedliwionych wydrukami, co pozwoli Ci lepiej organizować pracę kierowcy  
  • dowiesz się co się zmieniło po wejściu w życie pakietu mobilności i jaki ma to wpływ kierowcę i firmę, dzięki czemu wdrożysz u siebie niezbędne rozwiązania   
  • poznasz zasady przechowywania wydruków w pojeździe i w firmie, co może uchronić cię od wysokich kar
  • dowiesz się co zrobić w sytuacji pomyłki w obsłudze tachografu – brak zaznaczenia symbolu kraju rozpoczęcia lub zakończenia pracy, błędne przełączenie selektora tachografu, bark wpisu manualnego, dzięki czemu będziesz wiedział czy z pomyłki w obsłudze tachografu również można jakoś wybrnąć 
  • unikniesz błędów w sporządzaniu opisów na wydrukach, co pozwoli ci lepiej przygotować się do kontroli
  • poznasz wytyczne Komisji Europejskiej w sprawie pojazdów na parkingach, terminalach i w miejscach załadunków/rozładunków, dzięki czemu będziesz wiedział jak prawidłowo postąpić w sytuacji konieczności podjazdu i przerwania odpoczynku.

Szkolenie znajduje się tutaj:

Program:

1.     Wydruki z tachografów, kiedy sporządzać i jak opisywać 

  • najważniejsze zasady dotyczące sporządzania wydruków przez kierowców
  • wątpliwości wynikające z przepisów pakietu mobilności
  • sporządzanie wydruków w sytuacji jazdy bez karty kierowcy lub z uszkodzonym tachografem
  • najczęstsze błędy
  • przechowywanie wydruków 

2.     Co powinien zawierać opis kierowcy?

  • wskazanie przyczyny – opis sytuacji, np.: „utrudnienia na granicy”, „brak miejsc parkingowych”, „zatory drogowe”, „oczekiwanie na przejściu granicznym D/Pl
    w miejscowości Świecko”
  • lokalizacja – droga, miejscowość, przejście graniczne – np. „droga krajowa nr 2, przejście graniczne”
  • czas lub okres, w którym wstąpiła przyczyna naruszenia

3.     Błędy kierowców i kontrola 

  • błędne przekonanie, że drobnych wykroczeń nie trzeba opisywać
  • nieprawidłowy opis, np. wpisanie tylko „brak parkingu”
  • nieuprawnione korzystanie z odstępstwa
  • jazda na „styk”
  • nieprawidłowo rozłożone przerwy w jeździe
  • stosowanie polskiego odstępstwa w innych państwach 
  • nieprawidłowe korzystane z zasady jednej minuty
  • brak archiwizacji wydruków w firmie

Szkolenie prowadzi:

Adam Gorgol, inspektor ITD

 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x