Filtruj treść
Filtruj

Zasady odbioru dwóch skróconych odpoczynków

Autor: Adam Janus

Dodano: 15 listopada 2022
Zasady odbioru dwóch skróconych odpoczynków
Pytanie:  Jakie są zasady wykorzystywania dwóch skróconych odpoczynków tygodniowych? Czy dopuszczalny jest układ: 1. Odpoczynek skrócony 2. Odpoczynek regularny 3. Odpoczynek skrócony 4. Odpoczynek skrócony 5. Odpoczynek regularny? Czy przy ocenie brane są pod uwagę jedynie tygodnie następujące po skorzystaniu z niniejszego odstępstwa czy należy także zwrócić uwagę na okres przed skorzystaniem z podwójnego skrócenia?

Podstawowym założeniem jest to, że kierowca w tygodniu 0 nie korzystał z możliwości skrócenia odpoczynku i do tygodnia drugiego realizował tylko odpoczynki na starych zasadach.

Dodatkowo należy pamiętać, że zaprezentowany przykład odnosi się wyłącznie do kierowcy przewożącego rzeczy w ruchu międzynarodowym.

Po trzecie dwa kolejne tygodniowe skrócone odpoczynki (w tygodniu 3 i 4) będą rozpoczynane w kraju nie będącym siedzibą firmy, ani państwem zamieszkania kierowcy.

Ponadto muszą być spełnione dodatkowe przesłanki, które szerzej zostaną wyjaśnione w dalszej części artykułu.

Trzeba pamiętać, że zaprezentowana możliwość jest swoistego rodzaju wyjątkiem. Wobec tego, aby można było z niego skorzystać, trzeba ściśle przestrzegać określonych zasad.

Przeczytaj także:

Czy zamiast rekompensaty, można w ewidencji wpisać inne nieobecności?

Jak rozłożyć rekompensaty za skrócenia i wydłużenia?

Rozliczanie dwóch rodzajów rekompensat – za skrócenie jednego i dwóch odpoczynków

Wyjaśnienia KE: rekompensata za odpoczynki skrócone i przedłużenie jazdy

Korzyści 

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie są zasady odbioru rekompensat za skrócone odpoczynki?
  • Czy zmienione pakietem mobilności zasady dotyczą transportu krajowego?

Pozostało jeszcze 83% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Zyskaj dostęp do wszystkich płatnych treści na portalu

  • Aktualności o zmianach przepisów transportowych zawsze będziesz na bieżąco
  • Interpretacji przepisów zawsze z komentarzem, z którego wszystko jasno wynika
  • Konsultacji z ekspertami pytasz i otrzymujesz odpowiedzi
  • Dobrych praktyk transportowych rekomendowanych przez kancelarie sposobów postępowania, które warto naśladować
  • Telefonicznego dyżuru eksperta osobiście zadaj pytanie a natychmiast otrzymasz rozwiązanie
  • Edytowalnych wzorów dokumentów każdy przygotujesz w kilka minut
  • E-biblioteki z najnowszymi e-raportami branżowymi do pobrania

Logowanie

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Autor: Adam Janus

Specjalista z zakresu transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem w doradzaniu firmom transportowym i prowadzącym przewozy na potrzeby własne, były pracownik służb kontrolnych, trener i szkoleniowiec, autor wielu publikacji z zakresu czasu pracy kierowców, wymogów licencyjnych, przewozów ADR i innych zagadnień związanych z transportem drogowym

Czytelnicy tego artykułu skorzystali również z poniższych narzędzi

Informator transportowca

Znajdziesz tu dane teleadresowe służb kontrolnych. Dowiesz się też, ile wynoszą kary ITD. Ponadto w tym dziale są też dostępne informacje na temat utrudnień w ruchu, kursów walut, ograniczeń w ruchu i dni świątecznych.

 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x