Z tej zakładki dowiesz się, jak stosować wykresówki i dane z kart tachografu.
Czasami kierowca będący obywatelem polskim, wyrabia kartę kierowcy do tachografu pracując w innym kraju, np. w Norwegii czy w Niemczech. Po powrocie do Polski i zatrudnieniu się w krajowej firmie - nie musi wymieniać karty.
Pytanie: Czy z powodu zachorowania jednego z kierowców, w związku z wyjazdem samochodem o dmc powyżej 3.5 tony może kierować jako drugi kierowca (wyjazd w podwójnej obsadzie) osoba, mająca uprawnienia do kierowania takim pojazdem, lecz nie posiadająca jeszcze karty kierownicy? Osoba ta złożyła wymagane dokumenty i obecnie czeka na kartę.
Czy zgodnie z treścią pakietu mobilności przedsiębiorstwa transportowe mają obowiązek zapewniać kierowcom powrót do bazy lub domu po czterech tygodniach - czy tylko umożliwić im ten powrót, ale kierowca nie musi z tego skorzystać samodzielnie decydując o tym czy i dokąd wraca? Jakie przewidziano sankcje za nie zjechanie kierowcy po czterech tygodniach do domu?
Jak tachografie przy pomocy wpisu manualnego spełnić obowiązek rejestrowania zwolnień i urlopów. Można przecież wprowadzić tylko istniejące piktogramy. Jak oznaczyć urlop lub chorobowe?
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Aktualności i porady ekspertów
Wzory dokumentów
E-biblioteka z raportami
Kancelaria Prawna Morawiec & Kot sp. z o.o. sp.k. to zespół prawników specjalizujących się w prawie gospodarczym, handlowym i transportowym, która świadczy pomoc prawną klientom indywidualnym oraz przedsiębiorcom. Prowadzi postępowania windykacyjne, weryfikuje umowy, podejmuje czynności ukierunkowane na założenie nowych podmiotów gospodarczych. Kancelaria prowadzi także postępowania celno-skarbowe. W sferze zainteresowań Kancelarii pozostaje również prawo upadłościowe.