Wszystko na temat wykresówek, tachografów analogowych, tachografów cyfrowych, kart kierowców, a także jakich norm czasu pracy kierowców przestrzegać.
Pytanie: W firmie mamy jeden samochód ciężarowy i jednego kierowcę. Gdy jest na urlopie to zostawia kartę w tachografie. Czy kierowca musi posiadać jakiś dokument, że był na urlopie w trakcie kontroli ITD? Zdarza się też, że na zmianę z ciężarówką jeździ też samochodem osobowym do 3,5 t. Jak należy dokumentować takie przejazdy?
Pytanie: Firma będąca agencją pracy dysponująca autokarem 60 osobowym, realizuje przewozy na potrzeby własne. Wozi ona pracowników do miejsca zatrudnienia na odległość 32 kilometry w jedną stronę. Czy kierowca (zatrudniony na umowę o prace) powinien używać tachografu, czy jest zwolniony na podstawie art. 3 lub 13 rozporządzenia 561/2006 - regularne przewozy osób, których trasa nie przekracza 50 km?
Przepisy zezwalają na jazdę z uszkodzoną kartą przez 15 dni, a z uszkodzonym tachografem przez 7 dni. Czy dotyczy to tylko kierowców, którzy wracają z długiej, międzynarodowej trasy? A jeśli kierowca pracuje lokalnie i codziennie wraca na bazę, to też może jeździć przez 15 (problem z kartą) oraz 7 (uszkodzony tachograf) dni?
Pytanie: Czy w samochodach z tachografami analogowymi wystarczy w przypadku: odpoczynków tygodniowych, urlopów, bądź zwolnień lekarskich, czy też innej pracy – wpis na tarczce kierowcy - zamiast zaświadczenia o działalności?
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Aktualności i porady ekspertów
Wzory dokumentów
E-biblioteka z raportami
Kancelaria Prawna Morawiec & Kot sp. z o.o. sp.k. to zespół prawników specjalizujących się w prawie gospodarczym, handlowym i transportowym, która świadczy pomoc prawną klientom indywidualnym oraz przedsiębiorcom. Prowadzi postępowania windykacyjne, weryfikuje umowy, podejmuje czynności ukierunkowane na założenie nowych podmiotów gospodarczych. Kancelaria prowadzi także postępowania celno-skarbowe. W sferze zainteresowań Kancelarii pozostaje również prawo upadłościowe.