Nowa platforma „Mon Transport Exceptionnel” stopniowo zacznie przejmować wcześniejszy system TENet służący do przesyłania wniosków dotyczących przewozów ponadnormatywnych ładunków we Francji. Stary system TENet zostanie wyłączony z użytku 15 września 2023 r.
Zgłoszenie kierowcy autobusu na wyjazd do Francji
Kabotaż we Francji – do kiedy złożyć informację podsumowującą?
Zmiany w gabarytach: łatwiej żurawiom, ale pojazd pilotujący ma być wyższy
Wysokość ciężarówki nie może przekroczyć 4 metrów, a szerokość 2,55 m, z wyjątkiem chłodni które mogą być o 5cm szersze.
Długość pojazdu i rzeczywista masa całkowita zależą od rodzaju pojazdu/zespołu pojazdów. Przypomnijmy, że standardowa długość klasycznego zestawu składającego się z dwuosiowego ciągnika siodłowego i trzyosiowej naczepy wynosi 16,5m., a jego dopuszczalna masa całkowita 40 ton. W tym zakresie natomiast podobnie jak w przypadku nacisków osi mogą występować przeróżne przypadki, dlatego wzorów w zakresie zarówno masy dopuszczalnej, jak i długości również należy szukać w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych pojazdów.
Należy też pamiętać, że gabaryty pojazdu mogą być przekroczone w przypadku wystawania ładunku zarówno: w tył, na boki lub do przodu. Przy określonych wartościach wystającego ładunku, co prawda pojazd będzie nienormatywny, natomiast nie będzie to wymagało zezwolenia, a wystarczy jedynie odpowiednie oznakowanie.
Przeczytaj także:
Ponadgabaryty: czy jednym transportem można wieźć dwa podzielne ładunki?