Zmiany wprowadzone przez pakiet mobilności sprawiły, że urlopówka stała się dokumentem, co do którego nie do końca wiadomo – jak i kiedy go stosować. Zapraszamy na szkolenie podczas którego wyjaśnione zostaną wątpliwości, obalone zostaną mity oraz potwierdzone pewne fakty w zakresie prawidłowego wystawienia zaświadczeń. Szkolenie prowadzi doświadczony kontroler inspekcji transportu drogowego.
Zobacz także:
Zaświadczenie o działalności kierowców jest dokumentem, którego wypełnienie sprawia problemy nawet osobom doświadczonym w zarządzaniu transportem. Na szkoleniu skupimy się na najważniejszych kwestiach związanych z wypełnianiem i stosowaniem tzw. urlopówek. Szkolenie prowadzi doświadczony kontroler, dzięki czemu omawiana tematyka będzie zaprezentowana - z punktu widzenia służb kontrolnych.
Na potrzeby ustalenia czy zaświadczenie należy wystawić czy też nie, nie ma żadnego znaczenia rodzaj pojazdu, ale wyłącznie to czy charakter przewozu drogowego umożliwia zastosowanie wyłączenia przewozu spod obowiązków wynikających z rozporządzenia 561/2006 oraz rozporządzenia 165/2014.
Zarówno kierowcy wykonujący przewozy zarobkowe, jak również ci którzy uczestniczą w przewozie na potrzeby własne, mogą być zobligowani do rejestrowania czasu pracy z użyciem tachografu, a co za tym idzie okresy pracy nieudokumentowane na tachografie lub brak takich okresów - muszą być dokumentowane w inny sposób.
Z artykułu dowiesz się:
W jakich sytuacjach kierowcy PWiK powinni mieć wystawioną urlopówkę?
Czy warto stosować zaświadczenia w obawie przed nieudolnym działaniem kierowców?
Zaświadczenie o działalności może wystawić każda osoba zatrudniona w firmie. Daty wystawienia świadectwa i przekazania go kierowcy mogą być dowolne, byle przypadały przed rozpoczęciem przewozu. Zaświadczenie może obejmować tylko część odpoczynku – pozostałą część kierowca poświadcza wówczas wpisem manualnym.
Ważne, aby do wystawienia i przekazania zaświadczenia doszło przed rozpoczęciem przewozu. A zatem daty wpisywane w punkcie 20 i 22 nie muszą być ostatnim dniem kierowcy w pracy przed odpoczynkiem, urlopem lub inną czynnością, którą dokumentuje zaświadczenie, ani dniem przed rozpoczęciem jazdy po okresie odpoczynku.
Z artykułu dowiesz się: kto może wystawić zaświadczenie o działalności kierowcy oraz z jaką datą takie zaświadczenie może być wystawione.
W czasie epidemii niektórzy kierowcy nie pracują z powodu przestoju, kwarantanny albo idą na urlop bezpłatny. Który punkt należy zaznaczyć w druku o działalności kierowcy po takim okresie?
Pandemia spowodowała, że część kierowców pozostała w domu. Nie pracują z powodu: przestoju, kwarantanny lub urlopu bezpłatnego. Jaki punkt należy zaznaczyć w druku o działalności kierowcy?
W Niemczech trwają prace nad nowelizacją rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych, które reguluje czas pracy kierowców (także polskich, jeśli jeżdżą na terenie Niemiec). Co się zmieni?
Bardzo wielu specjalistów ds. transportu uważa, że na dłuższe okresy trzeba wystawiać po kilka zaświadczeń. To nieprawda, przepisy wcale tego nie wymagają. Chcesz zaoszczędzić sporo czasu? Sprawdź, kiedy zaświadczenia nie są potrzebne.
Od 2 marca 2015 r. obowiązują niektóre przepisy rozporządzenia nr 165/2014. Czy to prawda, że zgodnie z nimi nie ma już obowiązku wystawiania kierowcom zaświadczeń o działalności? Przedstawiamy sprostowanie do nowych regulacji.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »