Przewoźników realizujących przewóz żywności oraz produktów roślinnych i zwierzęcych do Wielkiej Brytanii czekają od 30 kwietnia 2024 r, kolejne zmiany. Kontrola z docelowych miejsc przeznaczenia, przeniesiona zostanie do punktów kontroli granicznej. Sprawdź szczegóły.
Przeczytaj także:
Przewoźnicy zajmujący się transportem schłodzonych mięs mielonych i przetworów mięsnych do Wielkiej Brytanii muszą przygotować się na zmianę przepisów i spełnienie dodatkowych wymogów. Zaczną one obowiązywać od końca stycznia 2024 r.
Trzy terminy wejścia w życie nowych zasad eksportu towarów do UK
Brytyjski rząd opublikował dokument o nazwie Border Target Operating Model. W założeniu upraszcza on zasady importu towarów, które zostały skomplikowane - po brexicie. Regulacja określa zasady kontroli bezpieczeństwa importu towarów oraz kontroli sanitarnych i fitosanitarnych, wwozu żywych zwierząt, roślin i produktów roślinnych. Nowe przepisy będą wchodzić w życie z początkiem: lutego, maja i listopada 2024 r.
Dotyczą one kontroli bezpieczeństwa importu towarów oraz kontroli sanitarnych i fitosanitarnych, wwozu żywych zwierząt, zarodków produktów pochodzenia zwierzęcego, roślin i produktów roślinnych. Regulacje zostały oparte na nowym, uproszczonym brytyjskim systemie informatycznym Single Trade Window oraz na kategoriach ryzyka przypisanych konkretnym produktom.
Od 1 sierpnia 2023 r. właściciele zagranicznych samochodów ciężarowych ponownie będą musieli płacić opłatę drogową za przejazd po brytyjskich drogach. Opłaty były wcześniej zawieszone na czas pandemii.
Nowy model kontroli granicznych w UK w trzech etapach
Pięciokrotny wzrost kar za wwiezienie imigrantów do WB
Brytyjczycy przedstawili roboczą wersję projektu dotyczącego nowego modelu kontroli granicznych. Niektóre jego zasady mają obowiązywać od października 2023 r. Model ten ma mieć zastosowanie do importu ze wszystkich krajów do Wielkiej Brytanii.
Przewoźnicy przekraczający Kanał La Manche Eurotunnelem otrzymali dostęp do szybszej obsługi. Chodzi o abonament o nazwie First, który można wykupić u zarządcy Eurotunnelu. Za opłatą można ominąć kolejki.
Z artykułu dowiesz się:
W Wielkiej Brytanii nastąpiła zmiana trzech kluczowych kwestii w dostępie do wewnętrznego rynku transportowego dla przewoźników z UE. Chodzi o kabotaż, przewozy kombinowane i zezwolenia na przewozy.
Wielka Brytania uznała, że kierowcy niedostatecznie dokładnie zabezpieczają swoje ciężarówki przed imigrantami. Chcą więc wdrożyć system kar odstraszających, będą one wynosić nawet 10 tys. funtów (obecnie 2 tys. funtów). Pojazdy powinny być zabezpieczone linką celną zakończoną kłódką, numerowaną plombą oraz dodatkową kłódką. Wprowadzone zostaną dodatkowe kary za brak takiego zabezpieczenia (od 1,5 tys. do 12 tys. funtów). Przepisy jeszcze nie zostały uchwalone, ale – zgodnie z planami – mają wejść w życie 13 lutego 2023 r.
Od 1 stycznia 2023 r. w Wielkiej Brytanii nastąpiła zmiana trzech kluczowych kwestii w dostępie do wewnętrznego rynku transportowego dla przewoźników z UE. Chodzi o kabotaż, przewozy kombinowane i zezwolenia na przewozy.
Od 1 stycznia 2023 r. w Wielkiej Brytanii nastąpiła zmiana trzech kluczowych kwestii w dostępie do wewnętrznego rynku transportowego dla przewoźników z UE. Przewoźnicy z polski nie mogą wykonywać: kabotaży wjeżdżając na pusto np. z Irlandii, operacji intermodalnych oraz transportów z UK do krajów trzecich. Uwaga: do 31 marca br. DVSA nie będzie nakładać kar za naruszenie nowych przepisów - kierowca otrzyma tylko pouczenie!
Wielka Brytania to piąty kraj w Europie, który testuje system zdalnego odczytywania danych z tachografów. Dane są sprawdzane bez wiedzy kierowcy, z jadącego obok albo stojącego niedaleko pojazdu służb kontrolnych.
Od 28 września br. kierowcy brytyjscy wyjeżdżający za granicę będą musieli mieć naklejkę UK – zamiast dotychczasowej GB. Dlaczego? Otóż, nowe oznaczenie obejmowało będzie również Irlandię Północną. Podczas gdy dotychczasowe GB oznaczało tylko: Anglię, Szkocję i Walię. Zmiana symbolu na UK, to pokłosie wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.
W Wielkiej Brytanii zostaną zaostrzone kary m.in. dla kierowców i przewoźników za brak odpowiedniego zabezpieczenia ciężarówki przed dostaniem się do niej nielegalnym imigrantom. Natomiast sami przemytnicy mogą dostać nawet dożywocie.
W brytyjskiej Izbie Gmin trwają prace nad nowelizacją przepisów dotyczących nielegalnej imigracji.
Cel w postaci ograniczenia przyjazdu nielegalnych imigrantów na teren Zjednoczonego Królestwa ma być osiągnięty poprzez zaostrzenie kar dla takich osób zajmujących się ich przemytem.
Przemytnikom może grozić nawet dożywotnie więzienie natomiast nielegalni imigranci będą trafiać do więzienia nawet na 4 lata.
W Wielkiej Brytanii przedłużono zawieszenie opłaty drogowej, które pierwotnie miało obowiązywać tylko do 31 lipca 2021 r. Brytyjskie Ministerstwo Transportu poinformowało jednak o jego przedłużeniu o kolejny rok, tj. do 31 lipca 2022 r.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »