Takie rozwiązanie ma doprowadzić do zażegnania kryzysu na polsko-ukraińskiej granicy. Problem w tym, że propozycja ta jest niezgodna z umową UE-Ukraina, a poza tym pochodzi od rządu, który najpewniej zakończy działalność za kilka dni.
Organizacja Transport i Logistyka Polska wystąpiła z propozycjami szybkiego rozwiązania problemów, które powodują powstanie protestów przewoźników na granicach. Wolny dostęp przewoźników ukraińskich do rynku UE powoduje wypieranie polskich firm transportowych z tego rynku. W konsekwencji będzie oznaczał upadek firm oraz zmniejszenie dochodów do budżetu państwa. TLP zaproponowało więc kilka rozwiązań, które można zrealizować w krótkim czasie.
Protest polskich kierowców na granicach rozlewa się na inne kraje Unii, które równie ciężko znoszą otwarcie rynku transportowego dla przewoźników z Ukrainą. Do przewoźników z Polski, Czech, Litwy i Węgier, dołączyli transportowcy ze Słowacji. Zablokowali oni tymczasowo przejście graniczne z Ukrainą w Wyżnem Niemieckim .
Przewoźnicy przekraczający Kanał La Manche Eurotunnelem otrzymali dostęp do szybszej obsługi. Chodzi o abonament o nazwie First, który można wykupić u zarządcy Eurotunnelu. Za opłatą można ominąć kolejki.
Z artykułu dowiesz się:
Przeczytaj także:
Tydzień temu, w środę 22 marca 2023 r., odbył się protest polskich przewoźników drogowych realizujących przewozy na wschód. Inicjatorami byli przewoźnicy z okolic Łukowa. W strajku wzięło udział ponad 300 ciągników siodłowych.
Zarządzający transportem, którzy utracili swoje uprawnienia będą mieli możliwość ich odzyskania poprzez odbycie specjalnego szkolenia. Będzie ono trwało 3 miesiące i kosztowało 3.000 zł. Po szkoleniu kursanci będą musieli zdać egzamin.
Największa część rozwiązań Polskiego Ładu dotyczy uszczelnienia systemu podatkowego oraz wspierania legalnego zatrudnienia. Obejmie to wszystkie firmy, również transportowe. Jakie rozwiązania mogą jednak dotknąć przewoźników? Otóż, w projektach ustaw zawarte są zmiany dotyczące rozliczenia taboru, w tym samochodów, używanych w firmach.
Polski Ład ma ograniczyć szarą strefę, ma wyeliminować przepisy wykorzystywane przez niektóre firmy do zmniejszenia należnych podatków. Mają one zostać wprowadzone w ramach tzw. pakietu uszczelnień.
Oto kilka zmian, które mogą dotknąć firmy transportowe, lub takie, które mają pojazdy w swoich zasobach.
Ministerstwo infrastruktury planuje utrzymać podwyższoną dopłatę dla przewoźników autobusowych, którzy uruchamiają linie o charakterze użyteczności publicznej. Dopłata po podwyższeniu wynosi do 3 zł do wozokilometra.
Mamy taki problem - kierowca transportował meble z Polski do Niemiec. Oprócz CMR miał około 50 dodatkowych dokumentów (Lieferschein). Na jednym z rozładunków, a było ich 7, odbiorca nie podbił tych lieferscheinów, a jedynie CMR. Spedycja odmawia zapłaty za wykonany transport. Czy mogą to zrobić?
Pół tysiąca stwierdzonych naruszeń i kary dla wszystkich przewoźników. Zakończyła się kontrola krzyżowa wszczęta przez Inspekcję Transportu Drogowego po wypadkach z udziałem autobusów stołecznej komunikacji miejskiej.
Powołanie specjalnego funduszu na którym będą gromadzone środki dla turystów i organizatorów wycieczek, zapewnienie preferencyjnych pożyczek na zwroty wpłat klientów, świadczenia postojowe oraz zawieszenie składek ZUS dla całej branży turystycznej – taką pomoc proponuje Ministerstwo Rozwoju. Przepisy obejmą też przewoźników autokarowych.
Na ulicach większych Polskich miast 1 lipca br. będą protestowali przewoźnicy turystyczni. Przedsiębiorcy mają zwrócić uwagę na problemy finansowe branży. Oczekują subwencji do każdego autokaru od 6 do 10 tys. zł miesięcznie. Będzie to stanowiło tylko ok. 20% kosztów, które ponoszą. Wsparcie to ma zapewnić im przetrwanie dopóki nie zaczną przychodzić zlecenia.
Czy przerwę śniadaniową możesz wliczyć w czas pracy? Czy dopuszczalne są dwa skrócone odpoczynki tygodniowe pod rząd? Czy na pewno wiesz, jak ustalić porę nocną? Między innymi o to najczęściej pytają kierujący ciężarówkami i polscy przewoźnicy drogowi. Przybliżamy wybrane zagadnienia w zakresie czasu pracy kierowcy zawodowego.
Dane dotyczące przewoźników znajdujące się w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego (KREPTD), będą dostępne dla wszystkich właściwych organów innych państw członkowskich. Tak wynika z nowelizacji ustawy o transporcie drogowym. Przepisy wejdą w życie 13 lipca br.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »