Filtruj treść
Filtruj

odpowiedzialność przewoźnika

Odpowiedzialność za uszkodzony towar

Odpowiedzialność przewoźnika za uszkodzony towar

Podczas załadunku towar był szczelnie zabezpieczony folią typu stretch,  co uniemożliwiło sprawdzenie faktycznego stanu przesyłki. Na miejscu rozładunku okazało się, że z powodu braku wózka widłowego, towar został rozładowany ręcznie. Po otwarciu przesyłki okazało się, że przewożone drzwi mają uszkodzoną szklaną szybę. W dokumencie CMR nie ma adnotacji przy załadunku, że drzwi były uszkodzone od samego początku, a więc prawdopodobnie wina leży po naszej, czyli przewoźnika stronie. Firma zlecająca transport wysłała nam notę obciążeniową za powrotny transport wykonany przez inną firmę. Czy w rzeczywistości można wystawić taka notę, jeżeli mimo wszystko odbiorca przyjął ładunek? Ile czasu jest na zgłoszenie dodatkowych kosztów za uszkodzony towar? Czy kierowca podczas załadunku może otwierać towar, żeby sprawdzić stan zawartości? Zaznaczam, że był to transport kabotażowy na terenie Francji, realizowany na podstawie umowy, którą załączam.

Ładunek napręża plandekę, jak bronić się przed karą?

Ładunek napręża plandekę, jak bronić się przed karą?

Pytanie:  Firma podjęła się transportu ubrań w big bagach na trasie PL-GB. Spedycja poinformowała, że wcześniej klient wybierał inny rodzaj naczep, ale obecnie chce spróbować transportu „firanką”, ze względu na większą przestrzeń ładunkową. Jednak podczas kontrola drogowej w Niemczech stwierdzono szereg nieprawidłowości, a efektem tego była konieczność przeładowania auta bez możliwości kontynuowania jazdy. Główne powody – to brak możliwości zabezpieczenia ładunku oraz fakt, że towar jest nieodpowiedni do przewozu naczepą typu „plandeka”. Kierowca dostał mandat, który opłacił na miejscu. Firma otrzymała też pismo od niemieckich służb, informujące o wszczęciu postępowania i o ewentualnej karze w wysokości 2275 EUR. Jako powód podano, że firma próbowała wzbogacić się przez nieuczciwe praktyki i jest bardziej konkurencyjna w stosunku do pozostałych podmiotów, które przepisów prawa przestrzegają. W jaki sposób możemy się obronić?
Korzyści 

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak bronić się, gdy zamiast w big bagach, towar był załadowany luzem?
  • Na kim spoczywa odpowiedzialność za niezgodne ze zleceniem załadowanie towaru?
 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x