Filtruj treść
Filtruj

naruszenie

Program 4Trans sugeruje naruszenie – jakiego przepisu?

Program 4Trans sugeruje naruszenie – jakiego przepisu?

Pytanie:  Mamy problem z rozliczeniem czasu pracy kierowców. Polega on na tym, że: po 100 godz. wolnego kierowca dojechał do ciężarówki i manualnie dokonał wpisu do tachografu: 5 godz. innej pracy - 45 min przerwy - 5 godz. innej pracy - i 9 godz. odpoczynku (bez jazdy). W przypadku drugiego kierowcy wpis wyglądał tak: 5 godz. dyspozycji - 45 min. przerwy - 5 godz. dyspozycji i 9 godz. odpoczynku (bez jazdy). Program 4 Trans zasygnalizował naruszenie w postaci „skrócenie odpoczynku dziennego o 2 godziny”, sugerując, że odpoczynek powinien wynosić minimum 11 godzin. Program wskazuje, że naruszony został przepis ustawy o czasie pracy kierowców. Jaki artykuł ustawy przepis ustawy został naruszony w przypadku gdy w zapisie nie było „jazdy”, a wyłącznie „inna praca” lub „dyspozycja”, a kierowca zrealizował 9 godzinny odpoczynek?
Korzyści 

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie wpływ na powstanie naruszenia ma forma zatrudnienia kierowcy oraz sposób dojazdu do pojazdu?
Wypełnienie oświadczenia o poważnych naruszeniach dla organu kontrolnego

Wypełnienie oświadczenia o poważnych naruszeniach dla organu kontrolnego

Zawiadomienie o kontroli w siedzibie firmy transportowej może zawierać zagadkowy załącznik – oświadczenie o popełnieniu w ciągu ostatniego roku poważnego bądź najpoważniejszego naruszenia. Jak wypełnić taki formularz?

Organ licencyjny nie ma potrzeby dowiadywać się o naruszeniach skutkujących wszczęciem procedury oceny dobrej reputacji z oświadczenia przewoźnika, ale w obiegu funkcjonują takie dokumenty. Bywa, że są stosowane jako załączniki do zawiadomienia o kontroli organu, który wydał zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego.

Tego rodzaju prośba organu kontrolnego o przesłanie oświadczenia jest bezzasadna, ponieważ informacje o naruszeniach trafiają do centralnego rejestru KREPTD. To w nim są gromadzone kompletne i aktualne dane dotyczące działalności firm przewozowych i osób zarządzających transportem. A zatem każdy organ licencyjny ma instrumenty do samodzielnego weryfikowania informacji o naruszeniach, nie ma potrzeby żądania od przedsiębiorcy informacji. Jednak oczywiście nie jest w interesie przedsiębiorców narażanie się organom kontrolnym, więc z reguły wypełniają takie oświadczenia. Jak to zrobić?

Korzyści 

Z artykułu dowiesz się:

Co zrobić, gdy otrzymasz zawiadomienie o kontroli ze starostwa?

Jak należy wypełnić oświadczenie o popełnieniu poważnego lub najpoważniejszego naruszenia?

Czy do popełnienia naruszeń trzeba się przyznawać?

 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x