Parlament niemiecki 25 listopada 2022 r. uchwalił piątą nowelizację ustawy o pobieraniu opłat za korzystanie z dróg federalnych. Zmienia ona taryfy opłat drogowych od 1 stycznia 2023 r.
Wydawało się, że zaplanowana początkowo od 1 stycznia 2023 r. została odsunięta na czas nieokreślony, ponieważ obecnie jej wprowadzenie stanowiłoby zbyt wysokie obciążenie dla firm transportowych. Sytuacja zmieniła się jednak kilka dni temu kiedy niemieckie partie tworzące rząd porozumiały się w sprawie wprowadzenia podwyżki opłat.
Niemcy zapowiadają znaczną podwyżkę stawek myta w przyszłym roku. Stawki mają wzrosnąć dla niektórych kategorii nawet o 40%. Załączamy pełną tabelę planowanych podwyżek.
Od 1 października 2021 r. w Niemczech zwolnienie z opłat drogowych przestanie obejmować pojazdy ciężarowe niefabrycznie doposażone w instalację gazową i zbiorniki na gaz ziemny. Ulga będzie przysługiwała tylko pojazdom z fabryczną instalacją.
Niższa izba parlamentu w Niemczech zdecydowała, że zwolnienie z opłat drogowych ciężarówek napędzanych gazem LNG lub CNG będzie przedłużone o kolejne 3 lata. Ostatecznie sprawa zostanie rozstrzygnięta w czerwcu.
Już od lipca br. czekają nas podwyżki stawek eurowiniet dla pojazdów z silnikami od Euro 0 do Euro 4. Natomiast dla pojazdów spełniających normę Euro 5, opłaty wzrosną od stycznia 2020 r. Ile zapłacimy? Sprawdź.
Niemcy planują od 2023 roku wprowadzić nowy system opłat drogowych. Będzie on uzależniał opłaty, od poziomu emisji dwutlenku węgla przez pojazd.
Ciężarówki z napędem hybrydowym, a więc z silnikiem spalinowym wspomaganym przez silnik elektryczny, mają być zwolnione z opłat drogowych w Niemczech. Takie plany ma niemiecki rząd. Zwolnienie ma obowiązywać od przyszłego roku.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »