Od jesieni ma ruszyć Polski Cyfrowy Operator Logistyczny (PCOL). Będzie to państwowa platforma cyfrowa, która ma połączyć przewoźników z podmiotami zlecającymi transport ładunków. Będzie miała niższe marże niż spedytorzy unijni. Docelowo platforma ma być przeznaczona dla całej branży TSL.
Firmy spedycyjne w regulaminach często wprowadzają klauzulę - „Zabrania się bezpośredniego kontaktu z klientem w celu przedstawiania ofert handlowych". Czy spedycja może zabronić firmie transportowej kontaktu z klientem? Jak długo po wykonaniu zlecenia obowiązuje ten zakaz?
Z artykułu dowiesz się:
- czy spedytor może zakazać przewoźnikowi przedstawiania ofert handlowych zleceniodawcy?
- czy spedycja może żądać odszkodowania za przejęcie klienta?
- jak długo obowiązuje taki zakaz?
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »